
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
System motywowania do pracy w firmie
W zachowaniu się człowieka, w angażowaniu się w pracę i obowiązki zawodowe ważną
rolę spełnia zawsze motywacja, rozumiana jako proces rządzący wyborem, którego
dokonuje jednostka, kierując się dążeniem do osiągnięcia celów, będących
wynikiem cenionych przez nią wartości, tj. tego wszystkiego, co jest godne jej
pożądania; ma rzeczywistą lub wyobrażalną zdolność do zaspokajania potrzeb.
Toteż w każdym procesie kierowania zespołami ludzkimi, trzeba tę motywację
właściwie rozbudzać i kształtować. Takie kierowanie motywacją wymaga systemowego
podejścia do jej treści i
czynników motywacyjnych (motywatorów), a także tworzenia w
przedsiębiorstwie sytuacji motywacyjnych. Dlatego też każda organizacja tworzy
własny
system motywacyjny, czyli system oddziaływań na swoich uczestników,
którego celem jest zachęcanie ich do podejmowania zachowań korzystnych oraz
unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości. Brak takiego systemu
może powodować ograniczenie aktywności zawodowej niektórych pracowników jedynie
do terminowego pobierania wynagrodzenia.
Efekty pracy zależą od możliwości, zdolności i umiejętności ludzkich, wspartych
odpowiednią motywacją, wolą i chęcią działania [(wiedzieć - móc - chcieć ) =>
efektywność działania]. Czynnikiem "chcieć" określa się tutaj motywację
rozumianą jako ogół motywów, które wpływają na decyzje człowieka o zachowaniu;
podjęciu zachowania, jego podtrzymaniu lub kierunku. Motywacja jest siłą
motoryczną ludzkich zachowań i działań; jest niezbędnym i jednym z
najważniejszych czynników wzrostu efektywności pracy. Najważniejszym w tym m.in.
sensie, że jeśli człowiek chce działać w określony sposób, to także pragnie się
tego nauczyć i szuka możliwości działania. Zbyt silna motywacja może jednak
paraliżować działanie, powodując nadmierne napięcie emocjonalne. Odbiciem tego
zjawiska jest prawo Bircha. Mówi ono, że człowiek najsprawniej rozwiązuje
problemy, osiąga najlepsze efekty przy średniej motywacji, gorsze przy zbyt
słabej lub zbyt wysokiej. Znajduje to potwierdzenie w praktyce. Zbyt silna
presja wywołuje bunt, zbyt wysokie nagrody nie przynoszą często odpowiednich
przyrostów efektów. W teorii i w praktyce odróżnia się motywację wewnętrzną od
zewnętrznej. Odróżnienie to wiąże się z rodzajem wartości, do jakich człowiek
dąży. Jeżeli są to wartości instrumentalne, a więc stanowią tylko środek do
osiągnięcia wartości ostatecznych (celów), to motywacja do ich osiągnięcia
nazywana jest zewnętrzną. Natomiast motywacja wewnętrzna skłania do osiągnięcia
wartości ostatecznych (immanentnych), wartości samych w sobie.
Motywacja w ogóle, w tym motywacja
pracownicza, poddaje się kształtowaniu. Proces oddziaływania na nią nazywa się
motywowaniem. A więc w odróżnieniu od motywacji, która ma wymiar atrybutowy,
przedstawia stan,
motywowanie ma wymiar czynnościowy, funkcjonalny. Motywowaniem
zajmują się nauki psychologiczne, ekonomiczne oraz organizacji i zarządzania.
Każda z nauk definiuje to pojęcie na własny użytek.
Pojęcie "motywowanie" bierze swój początek od łacińskiego słowa movere
oznaczającego "wprawiać w ruch". A. Koźmiński określa motywację jako zespół
czynników ukierunkowujących działalności motywacyjnej zorientowanej w większości
na realizację celów przedsiębiorstwa. Wyczerpująco motywowanie określa S.
Borkowska, której zdaniem polega ono na świadomym i celowym oddziaływaniu na
motywy i postępowanie ludzi przez stwarzanie środków i możliwości realizacji ich
oczekiwań, dla osiągnięcia celów motywujących. Z interpretacji tej definicji
wynika, że prawidłowe motywowanie to takie, które umożliwia zrealizowanie
przedsiębiorstwu wyznaczonych celów i jednocześnie przyczynia się do poszerzenia
kręgów wartości do zaspokojenia potrzeb pracownika. Wartości i potrzeby są celem
samoistnym i nie podporządkowanym celom przedsiębiorstwa.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|