Przykładowe tematy
Poniżej przedstawiamy listę przykładowych tematów
z zakresu których MIĘDZY INNYMI jesteśmy w stanie napisać opracowania:
001. Faktoring
002. Strategia marketingowa firmy
003. Promocja działalności
004. Zarządzanie należnościami
005. Emisja obligacji komunalnych
006. System i funkcjonowanie bankowych kart płatniczych w Polsce i na świecie
007. Instrumenty rachunkowości zarządczej wykorzystywane w systemie controllingu finansowego
008. Aspekty ekonomiczne ochrony środowiska
009. Zarządzanie ryzykiem walutowym w firmach uczestniczących w obrotach gospodarczych z zagranicą
010. Proces przekształceń własnościowych – skutki pozytywne i negatywne
011. Inwestycje w okresie transformacji
012. Działalność kredytowa banku
013. Marketing jako element strategii firmy
014. System motywowani do pracy w firmie
015. Finansowanie gmin – źródła finansowania
016. Bezrobocie w danym województwie
017. Wycena wartości przedsiębiorstwa – metody
018. Rola reklamy jako narzędzia realizacji strategii przedsiębiorstwa
019. Reklama jako instrument aktywizacji sprzedaży
020. Finansowanie agrobiznesu w ramach kredytów preferencyjnych
021. Marka produktu w strategii firmy
022. Działalność depozytowa banków komercyjnych
023. Przekształcenie przedsiębiorstwa państwowego w spółkę z udziałem kapitału zagranicznego
024. Działalność konkurencyjna firmy
025. Logistyka
026. Leasing
027. Struktura i wykorzystanie majątku trwałego w przemyśle
028. Sukces instytucji
029. Zobowiązania podatkowe
030. Podatek dochodowy od osób prawnych
031. Analiza sektora i konkurencji na przykładzie
032. Reklama w firmie
033. Majątek trwały w firmie
034. Czynniki rozwoju i upadku przedsiębiorstw
035. Promocja jako element marketingu
036. Marketing i reklama jako instrumenty realizacji strategii firmy
037. Transformacja gospodarki a prywatyzacja przedsiębiorstw państwowych
038. Charakterystyka bezrobocia na wsi
039. Strategia przedsiębiorstwa
040. Kontrolling i faktoring w przedsiębiorstwie
041. Rynek inwestycyjno-budowlany w Polsce i w wybranym województwie
042. Metody analizy strategicznej i ich wykorzystanie w podejmowaniu decyzji strategicznych przedsiębiorstwa
043. Analiza fundamentalna i techniczna w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych
044. Konkurencja w sektorze
045. Faktoring jako technika zabezpieczająca bieżące finansowanie działalności firmy
046. Wpływ zarządzania logistycznego na zdobywanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie przedsiębiorstwa
047. Kierunki strategiczne działalności marketingowej firmy
048. Finanse publiczne
049. Rola marketingu w działalności kredytowej banku
050. Biznes plan
051. Działania marketingowe w handlu na przykładzie firmy
052. Kreowanie orientacji rynkowej przedsiębiorstwa w procesie jego transformacji
053. Optymalizacja oferty produktowej na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie
054. Polski rynek ubezpieczeń na życie
055. Metody analizy sektora ubezpieczeń na życie w Polsce
056. Inflacja w Polsce jako zjawisko społeczno-gospodarcze
057. Plan finansowy oraz analiza finansowa firmy
058. Podstawowe podmioty gospodarcze w gospodarce rynkowej
059. Bezrobocie w Polsce – formy łagodzenia oraz sposoby przeciwdziałania skutków bezrobocia
060. Finansowe aspekty prywatyzacji polskiej gospodarki
061. Kulturowe uwarunkowania procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwie
062. Działalność towarzystw ubezpieczeń na życie w Polsce na przykładzie porównania
063. Warunki motywowania pracowników na przykładzie organizacji
064. Działania przedsiębiorstwa usługowego przy wprowadzaniu nowej oferty rynkowej
065. Ocena strategii rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie firmy
066. Całościowa ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa na przykładzie spółki
067. Podatki jako element stymulujący działalność przedsiębiorców
068. Analiza polskiej gospodarki żywnościowej w kontekście integracji z Unią Europejską
069. Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa na przykładzie firmy
070. Wpływ stopy procentowej na wybór źródeł finansowania przedsiębiorstw
071. Hipermarkety jako zagrożenie dla małych przedsiębiorstw
072. Reengineering jako narzędzie modelowania struktury przedsiębiorstwa
073. Zarządzanie personelem na przykładzie firmy
074. Funkcja menedżera a style kierowania na przykładzie
075. Uwarunkowania racjonalności procesu decyzyjnego
076. Zarządzanie strategiczne jako nowoczesna koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem na przykładzie firmy
077. Kształtowanie strategii przedsiębiorstwa
078. Zarządzanie w sytuacji kryzysowej na podstawie firmy
079. System motywowania do pracy w firmie na przykładzie przedsiębiorstwa
080. Przekształcenia przedsiębiorstw osób fizycznych w spółki kapitałowe
081. Szkolenie i doskonalenie zawodowe wspierające proces rozwoju pracowników na przykładzie firmy
082. Reforma ubezpieczeń społecznych
083. Zjawisko nieuczciwej i zakazanej reklamy
084. System bankowy w Polsce na tle procesów integracji z Unią Europejską
085. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa usługowo-transportowego na przykładzie
086. Wprowadzanie i promocja innowacyjnych usług bankowych
087. Bariery wejścia na rynek nowo otwartego przedsiębiorstwa handlowego w transformującej się gospodarce
088. Elementy zarządzania w małej firmie usługowo handlowej na przykładzie firmy
089. Leasing jako najwygodniejsza forma finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych
090. Wykorzystanie instrumentów marketingowych w małym przedsiębiorstwie handlowym na przykładzie firmy
091. Zarządzanie małą firmą usługowo-handlową na przykładzie firmy
092. Koncepcja i etapy podejmowania działalności gospodarczej. Uruchamianie małego biznesu
093. Społeczno-ekonomiczne skutki inflacji
094. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej
095. Analiza sytuacji majątkowej i finansowej przedsiębiorstwa
096. Działalność depozytowa banku na przykładzie
097. Wybrane elementy promocji stosowane przez firmę
098. Zarządzanie personelem na przykładzie firmy
099. Kondycja finansowa i majątkowa firmy
100. Systemy zapewnienia jakości oraz zarządzanie przez jakość
101. Elementy, funkcje i znaczenie planu marketingowego dla rozwoju MSP na przykładzie firmy
102. Rozwój rynku kart płatniczych w Polsce w ostatnich latach
103. Gospodarka a jej wpływ na bezrobocie
104. Rachunkowość w zarządzaniu majątkiem trwałym
105. Nabór i szkolenie elementem systemu zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie firmy
106. Zobowiązania podatkowe
107. Samorealizacja pracowników w firmach – szanse i zagrożenia
108. Formy finansowania małych i średnich przedsiębiorstw
109. Strategia zarządzania działalnością handlową na przykładzie firmy
110. Działalność depozytowa banku na przykładzie
111. Strategiczne kierunki rozwoju firmy w dziedzinie walki z konkurencją i pozyskania nowych klientów
112. Karty płatnicze w Polsce i na świecie
113. Plan marketingowy przedsiębiorstwa przemysłowego na przykładzie firmy
114. Budowa planu marketingowego na przykładzie firmy
115. Procesy integracyjne państw Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Unii Europejskiej
116. System motywacyjny pracowników na przykładzie organizacji
117. Współczesne metody zarządzania przedsiębiorstwem
118. Menedżer i analiza jego miejsca w organizacji na przykładzie firmy
119. Public relations jako współczesna forma kontaktów przedsiębiorstwa z otoczeniem na przykładzie firmy
120. Zarządzanie małym przedsiębiorstwem na przykładzie firmy
121. Zarządzanie przez rozwiązywanie konfliktów na przykładzie firmy
122. System zarządzania finansami gminy
123. Rachunkowość zarządcza i jej rola w procesie kierowania przedsiębiorstwem
124. Motywowanie do pracy w przedsiębiorstwie wśród kadry szczebla kierowniczego na przykładzie firmy
125. Wprowadzenie i promocja innowacyjnych usług bankowych
126. Wybrane problemy funkcjonowania firmy
127. Finansowanie gminnej jednostki samorządu terytorialnego
128. Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych w ostatnich latach
129. Analiza finansowa jako narzędzie efektywności i gospodarki finansowej badanego przedsiębiorstwa
130. Restrukturyzacja przedsiębiorstw na przykładzie przedsiębiorstwa
131. Reklama jako narzędzie realizacji strategii marketingowej firmy
132. Kapitał obcy w prawie bilansowym i podatkowym
133. Formy finansowania małych i średnich przedsiębiorstw
134. Franchising jako strategia rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
135. Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie przedsiębiorstwa
136. Biznes plan na przykładzie nowo powstającej firmy
137. Analiza strategii firmy
138. Reklama w mediach
139. Funkcjonowanie firm leasingowych w Polsce
140. Projektowanie i zarządzanie kanałami dystrybucji w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy
141. Zarządzanie jakością w świetle norm ISO 9000-14000 na przykładzie firmy
142. Analiza gospodarki magazynowej na przykładzie przedsiębiorstwa
143. Płynność finansowa przedsiębiorstwa na przykładzie firmy
144. Funkcjonowanie Zakładów Pracy Chronionej – podstawy społeczno-prawne
145. Zarządzanie zasobami ludzkimi na przykładzie przedsiębiorstwa
146. Komunikacja interpersonalna
147. Zarządzanie kapitałem własnym w spółce z o.o. na przykładzie-firmy
148. Konsekwencje dla polskich przedsiębiorstw wynikające z nowej ustawy o VAT
149. Projekt rozwoju promocji usług w banku
150. Polityka regionalna Unii Europejskiej
151. Analiza konkurencji na rynku telekomunikacyjnym w Polsce
152. Działalność kredytowa oraz formy oszczędzania w banku
153. Fundusze inwestycyjne zbiorowego inwestowania
154. Kierunki dostosowania kompetencji pracowników do nowej strategii w przedsiębiorstwie
155. Analiza programu kampanii reklamowej na przykładzie firmy
156. Analiza działań marketingowych przyjętych przez firmę na przykładzie przedsiębiorstwa
157. Analiza konkurencji na rynku telekomunikacyjnym w Polsce
158. Badania marketingowe i ich skuteczność w procesie tworzenia oferty handlowej
159. Organizacja i funkcjonowanie banków spółdzielczych w Polsce
160. Bezrobocie na Śląsku
161. Cechy osobowościowe menedżera oraz ich wpływ na proces kierowania i zarządzania firmą
162. Cena jako narzędzie marketingu mix w usługach telekomunikacyjnych na przykładzie firmy
163. Ekonomiczne i finansowe aspekty działalności reklamowej przedsiębiorstwa na przykładzie firmy handlowej
164. Faktoring jako forma finansowania towarowego
165. Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy
166. Techniki sprzedaży ubezpieczeń
167. Znaczenie informacji personalnej w zarządzaniu organizacją
168. Komunikacja w organizacji przedsiębiorstwa – przypadek firmy
169. Kredyty bankowe i ocena zdolności kredytowej podmiotów gospodarczych
170. Leasing jako forma finansowania działalności gospodarczej
171. Marketing jako element strategii rozwoju firmy na przykładzie przedsiębiorstwa
172. Motywacyjne aspekty stylów kierowania
173. Mechanizmy motywacyjne wobec pracowników (płacowe i pozapłacowe) a efektywność ekonomiczna
174. Zarządzanie w małych i średnich przedsiębiorstwach
175. Plan restrukturyzacji spółki na najbliższe lata
176. Proces prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego na przykładzie firmy
177. Proces rekrutacji na stanowisko w firmie kurierskiej
178. Promocja przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego na przykładzie firmy
179. Znaczenie reklamy w budowaniu wizerunku marki
180. Najważniejsze narzędzia zarządzania współczesnego menedżera – anatomia biznesu
181. Uwarunkowania ekonomiczne rozwoju firmy ubezpieczeniowej w Polsce na przykładzie
182. Strategia marketingowa firmy handlowo-usługowej na rynku międzynarodowym
183. Analiza kondycji finansowej firmy na podstawie sprawozdań finansowych na przykładzie firmy
184. Ocena sytuacji majątkowej i kapitałowej przedsiębiorstwa
185. Wykorzystanie analizy finansowej do oceny kondycji przedsiębiorstwa na przykładzie
186. Rola Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w finansowaniu rolnictwa
187. Polityka regionalna w Polsce na tle europejskich celów polityki regionalnej na przykładzie województwa
188. Strategia promocji produktów przedsiębiorstwa na przykładzie przedsiębiorstwa
189. Podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie na podstawie sprawozdań finansowych na przykładzie firmy
190. Ocena sytuacji finansowej firmy na przykładzie przedsiębiorstwa
191. Wykorzystanie analizy finansowej do oceny kondycji przedsiębiorstwa na przykładzie
192. Analiza finansowa przedsiębiorstwa handlowego na przykładzie firmy
193. Analiza finansowa na przykładzie firmy
194. Rachunkowość w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością na przykładzie
195. Wniosek kredytowy na uruchomienie małego zakładu
196. Analiza porównawcza ryzyk w działalności zakładu ubezpieczeniowego i banku komercyjnego
197. Procedury kredytowe w banku na przykładzie kredytów dla klientów indywidualnych
198. Niezależność banku centralnego na przykładzie funkcjonowania Narodowego Banku Polskiego
199. Procedury kredytowe w banku na przykładzie kredytów dla klientów indywidualnych
200. Kredytowanie gospodarstw domowych na przykładzie banku
201. Kredyt hipoteczny dla osób fizycznych w banku
202. Bankowość – instrumenty rynku bankowego – zdolność kredytowa – inwestycje bankowe
203. Rozwój usług elektronicznych w sektorze bankowym w Polsce w ostatnich latach
204. Problematyka zarządzania jakością na przykładzie przedsiębiorstwa
205. Akcje jako instrument rynku kapitałowego
206. Analiza marketingowa wybranego przedsiębiorstwa transportowego
207. Analiza strategiczna firmy jako podstawa do założeń strategii rozwoju
208. Bezpieczeństwo systemów informatycznych
209. Bilans jako podstawowe źródło informacji o podmiocie
210. Tworzenie i funkcjonowanie jednostki gospodarczej
211. Controlling w strategii współczesnego przedsiębiorstwa
212.
213.
214.
215.
216.
217.
218.
219.
220.