
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Czynniki rozwoju i upadku
przedsiębiorstw
Zmiana systemu gospodarczego w Polsce sprawiła, iż zmieniły się warunki
funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Przedsiębiorstwa państwowe, działające
do 1990 roku w zupełnie innym otoczeniu, musiały radykalnie zmienić zasady
działania. Ze względu na to, iż przejście od gospodarki centralnie planowanej do
gospodarki rynkowej było zjawiskiem bezprecedensowym w dotychczasowej historii
gospodarki, nie istniały określone, wzorcowe sposoby zachowań w trakcie
transformacji.
Przedsiębiorstwa państwowe, pozbawione
dotychczasowej opieki państwa, same musiały decydować o tym, jak funkcjonować w
odmiennych warunkach i jakie strategie opracować na przyszłość. Okoliczności
powyższe sprawiły, iż jedne firmy państwowe potrafiły dostosować się do nowej
sytuacji gospodarczej, natomiast te, którym się to nie udało zmuszone były do
ogłoszenia upadłości.
Transformacja oznacza przemianę, zanik
starego i narodziny nowego porządku. Jest to zmiana struktury systemu,
uformowanie i zorganizowanie go od nowa. Dokonanie się przemiany systemu,
transformacji jego struktur i porządku jest możliwe, o ile osłabną siły
integrujące, przez co traci on dotychczasową spójność i podlega procesowi
dezintegracji. Dezintegracja jest warunkiem koniecznym przemiany, ponieważ
pozwala na zorganizowanie systemu według nowych zasad, nie jest jednak warunkiem
wystarczającym. Jest nim zdolność do wtórnej integracji, do zwalczenia sił
odśrodkowych i do wyzwolenia sił spajających system w nową, zorganizowaną
całość.
Podstawowymi
źródłami sukcesu przedsiębiorstw są
wartości wynikające z cech osobowości kadry kierowniczej, menedżerów i
pracowników, sprawność organizacji i zarządzania oraz umiejętność uzyskiwania na
rynku przewagi nad konkurencją. Badania przeprowadzone wśród przedsiębiorstw
wskazują na podobieństwo czynników sukcesu, nie zawsze jednak wymienianych w tej
samej kolejności. Jako kluczowy czynnik określa się strategię obejmującą
koncepcję asortymentów i rynków, orientację na zysk i dochód oraz na
innowacyjność. Równie ceniony jest marketing, badania rynkowe i dystrybucja.
Mniejsze natomiast znaczenie przywiązuje się do osób odpowiedzialnych za firmę i
do struktury organizacyjnej, na co kładzie się większy nacisk w
przedsiębiorstwach amerykańskich.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|