
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Konkurencja w sektorze
Analiza sektora i sytuacji konkurencyjnej pomaga w zidentyfikowaniu cech (sił) w
zewnętrznym otoczeniu firmy, które wpływają na jej strategiczne opcje i szanse.
Otoczenie konkurencyjne określa warunki
funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa w określonej branży czy na określonym
rynku. Pojęcia "branża", "przemysł", "rynek", jako pojęcia bardzo szerokie, są
mało przydatne w analizie warunków działania konkretnego przedsiębiorstwa.
Analiza otoczenia musi tu być sprowadzona do rynku jednego wyrobu lub grupy
wyrobów. Postulat ten spełnia tzw.
model 5 sił analizy sektora M. E. Portera,
ograniczający otoczenie konkurencyjne do sektora.
Według Portera sektorem jest grupa przedsiębiorstw wytwarzających wyroby lub
usługi będące substytutami. Można przyjąć, że sektor to część określonego
przemysłu grupująca przedsiębiorstwa produkujące wyroby lub usług o podobnym
przeznaczeniu. Strukturalnym zmianom często towarzyszą zmiany granic sektorów.
Ewolucja sektora wywołuje silną tendencję do przesuwania się tych granic, czyli
zwiększenie lub zmniejszenie rozmiarów sektora. Kryterium wydzielenia
określonego sektora może być korzystanie przez jego uczestników z tych samych
źródeł zaopatrzenia i zaspokajanie tych samych grup nabywców. Na przykład:
produkcja i sprzedaż piwa to dwa odrębne sektory. Dla sektora producentów piwa
dostawcami są sektory producentów puszek, butelek, ekstraktu słodowego, urządzeń
do produkcji i butelkowania lub puszkowania piwa, a nabywcami sektor
dystrybutorów piwa. Dla sektora dystrybutorów piwa dostawcą jest m. in. sektor
producentów piwa, a nabywcami sklepy spożywcze, hotele, restauracje itp.
Konieczne jest również wyodrębnienie terytorialne sektora.
W zależności od zakresu działania danej firmy
analiza sektora będzie przeprowadzana w
ujęciu lokalnym (miasta, gminy, dzielnicy, osiedla), regionalnym, krajowym czy
międzynarodowym. W przypadku prowadzenia analizy w przedsiębiorstwie o
zdywersyfikowanym portfelu produkcji należy najpierw zidentyfikować sektory, w
których ono działa. Większość dużych firm jest w mniejszym lub większym
zdywersyfikowana, co oznacza, że działają równocześnie w kilku, a nawet w
kilkunastu sektorach. Wymaga to prowadzenia
analizy konkurencji oddzielnie dla każdego
z sektorów. Aplikacyjna wartość analiz otoczenia w dużej mierze zależy od
przyjęcia właściwego poziomu analizy. Badania sektora zbyt zagregowanego nie
dają wystarczająco szczegółowych i konkretnych informacji, na których można
oprzeć budowanie strategii. Jeszcze inny zakres badania jest w sektorach
rozproszonych. Sektor rozproszony skupia dużą liczbę przedsiębiorstw małej lub
średniej wielkości, z których żadne nie ma znaczącego udziału w rynku i nie może
silnie oddziaływać na wyniki całego sektora. Sektory rozproszone występują w
wielu obszarach polskiej gospodarki, często w rolnictwie i w dziedzinie
przetwórstwa żywnościowego.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|