Wzory na prace dyplomowe, prace magisterskie - pisanie prac dyplomowych

Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe, prace licencjackie, prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe, referaty, opracowania, analizy, publikacje

 

 

PRZYKŁADOWY TEMAT, Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
 


Konkurencja w sektorze


Analiza sektora i sytuacji konkurencyjnej pomaga w zidentyfikowaniu cech (sił) w zewnętrznym otoczeniu firmy, które wpływają na jej strategiczne opcje i szanse. Otoczenie konkurencyjne określa warunki funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa w określonej branży czy na określonym rynku. Pojęcia "branża", "przemysł", "rynek", jako pojęcia bardzo szerokie, są mało przydatne w analizie warunków działania konkretnego przedsiębiorstwa. Analiza otoczenia musi tu być sprowadzona do rynku jednego wyrobu lub grupy wyrobów. Postulat ten spełnia tzw. model 5 sił analizy sektora M. E. Portera, ograniczający otoczenie konkurencyjne do sektora.
Według Portera sektorem jest grupa przedsiębiorstw wytwarzających wyroby lub usługi będące substytutami. Można przyjąć, że sektor to część określonego przemysłu grupująca przedsiębiorstwa produkujące wyroby lub usług o podobnym przeznaczeniu. Strukturalnym zmianom często towarzyszą zmiany granic sektorów. Ewolucja sektora wywołuje silną tendencję do przesuwania się tych granic, czyli zwiększenie lub zmniejszenie rozmiarów sektora. Kryterium wydzielenia określonego sektora może być korzystanie przez jego uczestników z tych samych źródeł zaopatrzenia i zaspokajanie tych samych grup nabywców. Na przykład: produkcja i sprzedaż piwa to dwa odrębne sektory. Dla sektora producentów piwa dostawcami są sektory producentów puszek, butelek, ekstraktu słodowego, urządzeń do produkcji i butelkowania lub puszkowania piwa, a nabywcami sektor dystrybutorów piwa. Dla sektora dystrybutorów piwa dostawcą jest m. in. sektor producentów piwa, a nabywcami sklepy spożywcze, hotele, restauracje itp. Konieczne jest również wyodrębnienie terytorialne sektora.
W zależności od zakresu działania danej firmy analiza sektora będzie przeprowadzana w ujęciu lokalnym (miasta, gminy, dzielnicy, osiedla), regionalnym, krajowym czy międzynarodowym. W przypadku prowadzenia analizy w przedsiębiorstwie o zdywersyfikowanym portfelu produkcji należy najpierw zidentyfikować sektory, w których ono działa. Większość dużych firm jest w mniejszym lub większym zdywersyfikowana, co oznacza, że działają równocześnie w kilku, a nawet w kilkunastu sektorach. Wymaga to prowadzenia analizy konkurencji oddzielnie dla każdego z sektorów. Aplikacyjna wartość analiz otoczenia w dużej mierze zależy od przyjęcia właściwego poziomu analizy. Badania sektora zbyt zagregowanego nie dają wystarczająco szczegółowych i konkretnych informacji, na których można oprzeć budowanie strategii. Jeszcze inny zakres badania jest w sektorach rozproszonych. Sektor rozproszony skupia dużą liczbę przedsiębiorstw małej lub średniej wielkości, z których żadne nie ma znaczącego udziału w rynku i nie może silnie oddziaływać na wyniki całego sektora. Sektory rozproszone występują w wielu obszarach polskiej gospodarki, często w rolnictwie i w dziedzinie przetwórstwa żywnościowego.

... to tylko krótki opis tematu


Jeżeli zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu (konspektu) wyłącznie dla Państwa
 

Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.

ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

MKPUBLIKACJE - Strona główna                                                                           
 Wzory na prace dyplomowe, prace magisterskie - pisanie prac dyplomowych                                                                             MKPUBLIKACJE - Kontakt
STRONA GŁÓWNA                                              PRZYKŁADOWE TEMATY                                                            FORMULARZ KONTAKTOWY


https://www.mkpublikacje.pl                                    mk@mkpublikacje.pl                                                Tel.: +48 664 600 900