
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Rola marketingu w działalności
kredytowej banku
Banki są samodzielnymi, samofinansującymi jednostkami organizacyjnymi
posiadającymi osobowość prawną, działającymi na podstawie ustawy oraz statutów.
Rozpoczęcie działalności bankowej wymaga zezwolenia. Zezwolenie takie wydaje
Prezes Narodowego Banku Polskiego.
Przedmiotem działalności banków komercyjnych
jest m.in. prowadzenie rachunków bankowych, przyjmowanie wkładów
oszczędnościowych i lokat terminowych, przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych,
udzielanie i zaciąganie kredytów i pożyczek pieniężnych, wykonywanie operacji
wekslowych i czekowych, przyjmowanie i dokonywanie lokat w bankach krajowych i
zagranicznych, udzielanie oraz przyjmowanie poręczeń i gwarancji bankowych,
dokonywanie obrotu wartościami dewizowymi oraz prowadzenie obsługi finansowej
obrotów z zagranicą, prowadzenie obsługi pożyczek państwowych, emitowanie
papierów wartościowych, dokonywanie obrotu tymi papierami oraz prowadzenie kont
depozytowych papierów wartościowych, dokonywanie zleconych czynności związanych
z emisją papierów wartościowych, przechowywanie przedmiotów i papierów
wartościowych oraz udostępnianie skrytek sejfowych, itp.
Czynności bankowe stanowią podstawowe
zadanie banku, lecz nie są wyłączną formą jego aktywności gospodarczej. Banki
mogą też tworzyć spółki prawa handlowego i cywilnego oraz spółdzielnie, a także
nabywać udziały zagranicznych banków i osób prawnych działających w kraju oraz
realizować wspólnie z innymi podmiotami przedsięwzięcia gospodarcze i świadczyć
usługi konsultacyjno-doradcze w sprawach finansowych. Ponadto w związku z
rozwojem działalności bankowej i powstawaniem w obrocie coraz to nowych jej form
pojawiają się nowe czynności, czego przykładem może być nabywanie i zbywanie
wierzytelności pieniężnych, gwarantowanie emisji papierów wartościowych w
obrocie publicznym, bądź też emisja kart płatniczych i obsługa obrotu tymi
kartami. Kredyt jest obecnie bardzo ważnym instrumentem ekonomicznym
kształtującym kierunki rozwoju bankowości.
Ze względu na ograniczenie środków własnych na
finansowanie bieżącej działalności gospodarczej
oraz fakt dużej kapitałochłonności wiele podmiotów gospodarczych oraz klientów
indywidualnych jest zmuszonych do korzystania z
kredytu bankowego. W warunkach gospodarki
rynkowej trzeba starać się o klientów i dbać o to, aby byli zadowoleni z
produktów i świadczonych usług. Należy oferować szerszy asortyment produktów,
odpowiednio o nich informować. Nowy system gospodarczy zmusza uczestników rynku
do dostosowywania się do potrzeb klientów. Każdy bank musi wykonywać szereg
zadań m.in. badać popyt na towary, podejmować decyzje dotyczące produktu i jego
rozmieszczenia na rynku, a także dostarczać niezbędnych informacji klientom.
Dzisiaj, aby móc się rozwijać, banki musiały diametralnie zmienić swoje
podejście do klienta. Prowadzą akcje promocji, tworzą zindywidualizowaną więź
klientka na zasadzie human relations poprzez miłą i przyjacielską atmosferę,
dokonują innowacji produktów oraz kierują, oferty swoich usług do konkretnego
segmentu rynku. Dużą wagę przywiązują do szybkości obsługi, wielkości aktywów,
liczby oddziałów, bezpieczeństwa, nowoczesności i kreowania korzystnego image
firmy, pragnąc wyróżnić się spośród konkurencji. Banki stosują stałą,
kompleksową analizę marketingową
planowanie marketingowe w centrali i w
oddziałach, na tej podstawie opracowują strategię marketingową oraz wprowadzają
efektywne systemy kontroli działań marketingowych.
Nadrzędnym celem banków jest zidentyfikowanie, kreowanie i zaspokajanie potrzeb
klientów przy jednoczesnym osiąganiu planowanego zysku.
Marketing bankowy obejmuje całokształt
problematyki związanej zarówno z przyciąganiem klienteli i dążeniem do stałego
powiązania jej z bankiem, jak i z przystosowaniem tej klienteli do zmieniającej
się sytuacji rynkowej i zmieniających się celów działalności banku, a także
odpowiednia propagandę tej działalności. Tak więc marketing bankowy jest
kompleksową koncepcją, która obejmuje całokształt stosunków banku z otoczeniem
zewnętrznym oraz z klientami w zakresie działalności kredytowej, depozytowej i
usługowej. Marketing bankowy polega więc na wszelkich działaniach banku
nastawionych na klienta i związanych z osiąganiem maksymalnego zysku.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|