
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Hipermarkety jako zagrożenie dla małych
przedsiębiorstw
Problematyka strategii marketingowych
dużych sieci handlowych była jeszcze do
niedawna praktycznie nieobecna w polskim piśmiennictwie marketingowym. Do roku
1990 wynikało to przede wszystkim z przyczyn obiektywnych, polegających na braku
tej formy przedsiębiorstw handlowych na naszym rynku. Po roku 1990 potrzeba było
jeszcze około 3-4 lat, aby pierwsze zagraniczne
wielkopowierzchniowe sieci handlowe zaczęły
penetrować polski sektor handlu detalicznego. Ten kilkuletni okres wyczekiwania
nie był przypadkowy. Duże międzynarodowe sieci handlowe potrzebują zwykle
właśnie tyle czasu, by przygotować swą decyzję dotyczącą wejścia na nowy rynek
zagraniczny, znajdujący się w procesie transformacji. Jest to tym bardziej
zrozumiałe, że tego rodzaju decyzja ma zwykle wymiar strategiczny. Wiąże się ona
z opracowaniem koncepcji budowy na danym rynku całej sieci obiektów handlowych
oraz towarzyszącej im infrastruktury logistycznej i układu powiązań z
dostawcami. Konieczność globalnego zainteresowania się problematyką dużych sieci
handlowych nie podlega już dzisiaj dyskusji. Znajduje ona swój wyraz w pracach
podejmowanych przez polskie ośrodki akademickie. Prace te przybliżają polskiemu
czytelnikowi, a zwłaszcza menedżerom przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
elementy strategii działania dużych zagranicznych sieci handlowych. Pozwalają
one zrozumieć podstawy dominującej pozycji rynkowej, jaką te sieci zajmują na
wybranych rynkach i którą w nadchodzących latach będą umacniały również na
polskim rynku. Istotą tej pozycji jest trwała przewaga konkurencyjna, jaką mają
w stosunku do przedsiębiorstw handlowych działających w skali rynku krajowego w
formie rozproszonej i nie zorganizowanej w ramach sieci. Podstawową cechą
hipermarketów jest utrzymanie niskich cen, które stały się postępującą
koncentracją dużych sieci handlowych, a następnie ich internacjonalizacją, która
w przyszłości prowadzić będzie coraz wyraźniej do różnych form globalizacji
strategii. Podstawą globalizacji jest tworzenie quasi-uniwersalnych form sklepów
wielkopowierzchniowych na kolejnych rynkach zagranicznych. Złożoność formatu
sklepu wielkopowierzchniowego powoduje jednak, iż jego globalizacja może natknąć
się na pewne problemy związane z koniecznością dostosowania kompleksowej formuły
do warunków lokalnych. Kolejną cechą strategii marketingowych dużych sieci
handlowych jest ich innowacyjność. Konieczność modernizacji formuły
marketingowej sklepu wielkopowierzchniowego wyraźnie wystąpiła na przełomie
wieków XX i XXI. Wynikło to w dużym stopniu ze starzenia się formuły
tradycyjnej, stworzonej w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, oraz z
potrzeby wypracowania nowej atrakcyjniejszej formuły nowoczesnej sieci
handlowej. Opisane wyzwania marketingowe zakładają połączenie konkurencyjnej
cenowo oferty sieci z podniesioną jakością obsługi klienta i nowoczesną formułą
sprzedaży. Klient początku XXI w. oczekuje bowiem od dużych sieci nie tylko
korzystnej cenowo oferty, ale również przyjemnej atmosfery sklepu i zadowolenia
ze sposobu dokonywania zakupów. Dlatego też bardzo płodnym kierunkiem stał się
ostatnio obszar dotyczący wpływu różnorodnych czynników, składających się na
atmosferę sklepu i zachowanie nabywców. Z punktu widzenia marketingu wyzwanie to
oznacza konieczność wyboru między pozycjonowaniem sieci opartym prawie wyłącznie
na atucie niskiej ceny oraz pozycjonowaniem łączącym atrakcyjną cenowo ofertę z
podwyższoną jakością miejsca i formy dokonywania zakupów. Dylemat ten znajduje
obecnie swój wyraz w rozwoju konkretnych strategii marketingowych oraz różnych
form sklepów wielkopowierzchniowych, takich jak sieci sklepów dyskontowych,
hipermarketów, hipermarketów dyskontowych, supermarketów. Chcąc zachować
konkurencyjność cenową
strategie marketingowe dużych sieci coraz
częściej przypominają strategie konglomeratu. Polegają one na zarządzaniu, w
ramach jednej struktury, wieloma różnymi formami sklepów wielkopowierzchniowych,
funkcjonujących pod różnymi nazwami, lecz korzystających ze scentralizowanych
źródeł zaopatrzenia. Rozwój dużych sieci handlowych czyni z nich
przedsiębiorstwa odgrywające decydującą rolę w strukturze obrotu handlowego i
zarządzające znaczącą powierzchnią handlową. Tak silna pozycja handlowa
powoduje, iż w marketingu dużych sieci handlowych coraz bardziej znaczącą rolę
zaczyna odgrywać strategia zakupów, a nie tylko strategia sprzedaży.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|