
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Funkcja menedżera a style kierowania na
przykładzie firmy
Funkcja kierowania w literaturze przedmiotu
bywa też określana jako: prowadzenie, przewodzenie, motywowanie, inicjowanie.
Polega ona na tym, że
menedżerowie powodują takie działania, by
członkowie organizacji postępowali w sposób, który przyczyni się do osiągnięcia
ustalonych celów. Menedżerowie realizujący tę funkcję pracują bezpośrednio z
członkami organizacji i muszą dostarczać motywacji, która wśród podwładnych
wyzwala skuteczność i energię.
Menadżer oznacza dyrektora, administratora,
zarządzającego, zarządcę, przełożonego. Menedżer jest kierownikiem danego
zespołu ludzkiego, jego rola sprowadza się do osiągnięcia przez zespół
określonych celów. Cele te są postawione zespołowi lub też odpowiada za ich
realizację.
Najliczniejszą grupę w organizacji stanowią menedżerowie pierwszego, czyli
najniższego szczebla. Często są to pracownicy nadzoru lub też kierujący ściśle
określonym zespołem. Stanowiska, jakie można zaliczyć do tej kategorii
zarządzania, są to np.: kierownik działu transportu, kierownik działu
reklamacji, kierownik sekcji rozliczeń materiałów, kierownik magazynu. Na ogół
kierują oni wyłącznie pracą szeregowych pracowników organizacji. Na średnim
szczeblu zarządzania mamy do czynienia z menedżerami zajmującymi stanowiska
zastępców dyrektorów lub też kierowników dużych działów, głównych inżynierów,
głównych ekonomistów, głównych księgowych. Podlegają oni menedżerom najwyższego
szczebla zarządzania oraz kierują pracą zarówno menedżerów najniższego szczebla,
jak też pracowników, tych zwłaszcza, którzy są zatrudnieni na tzw. samodzielnych
stanowiskach. W organizacji menedżerowie realizują tzw.
funkcje zarządzania. W kolejności są one
następujące:
planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrola.
Podczas planowania menedżer odpowiedzialny jest za wyznaczenie celu globalnego i
celów szczegółowych, które przyczyniają się do jego realizacji. Menedżerowie
szczebla centralnego ustalają cele globalne, jak też cele strategiczne, których
realizacja dotyczyć będzie przedziału czasu od roku do pięciu lat. Tylko
niekiedy wyznaczane są cele o jeszcze dłuższym horyzoncie czasu. Menedżerowie
średniego szczebla przeważnie zajmują się planowaniem taktycznym, zwanym też
planowaniem średniookresowym. Na ogół jest to okres od miesiąca do roku.
Menedżerowie pierwszego szczebla kierowniczego ustalają plany, ale
krótkoterminowe, dotyczące danego dnia lub też dekady. Na etapie organizowania
menedżerowie określają, kto i co powinien robić, żeby organizacja mogła osiągnąć
swoje cele. Ustalają też hierarchię celów i zadań. W ramach tej funkcji
określają dobór, rozmieszczenie i wyszkolenie personelu do wykonania określonych
zadań w organizacji. Podczas kontrolowania menedżerowie muszą spowodować, żeby
działania personelu rzeczywiście prowadziły do osiągnięcia ustalonych celów.
Funkcję tą można podzielić na następujące subfunkcje: określenie mierników oceny
wykonania zadań, bieżący pomiar mierników oceny i porównywanie ich z miernikami
założonymi, podejmowanie działań korygujących w sytuacji, kiedy występują
odstępstwa.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|