
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Zarządzanie w sytuacji kryzysowej na podstawie
firmy
Otoczenie, w którym funkcjonują współczesne przedsiębiorstwa staje się coraz
bardziej złożone i zmienne. Z jednej strony wzrasta liczba podmiotów
gospodarczych i instytucji, które wpływają na funkcjonowanie poszczególnych
przedsiębiorstw, z drugiej natomiast zauważa się ustawiczne poszerzanie zakresu
powiązań przedsiębiorstw z otoczeniem. Zakres powiązań przedsiębiorstw z
otoczeniem nie ogranicza się obecnie do sfery techniczno-ekonomicznej, ale
rozszerza na sferę problemów społecznych i politycznych. W miarę wzrostu
złożoności otoczenia istotnym ograniczeniom ulegają z jednej strony możliwości
oddziaływania przedsiębiorstw na nie, a z drugiej strony znacznie wzrasta
uzależnienie przedsiębiorstw od otoczenia. Zmiany zachodzące w otoczeniu
wytrącają przedsiębiorstwa ze stanu równowagi wewnętrznej i zewnętrznej. Stan
równowagi wewnętrznej oznacza wzajemne, optymalne, dostosowanie składników
stanowiących przedsiębiorstwo. Tak więc ludzie (ich możliwości i umiejętności),
posiadane do dyspozycji zasoby materialne,
struktura organizacyjna, procesy
funkcjonowania (regulacyjne i realne) muszą odpowiadać nie tylko strategii
przedsiębiorstwa i realizowanym celom, ale również sobie nawzajem. Natomiast
stan równowagi zewnętrznej zachodzi wówczas, gdy przedsiębiorstwo może reagować
na zjawiska powstające w otoczeniu w sposób, który nie niszczy jego równowagi
wewnętrznej.
Każde przedsiębiorstwo, aby istnieć oraz osiągnąć i utrzymywać przewagę
konkurencyjną musi znajdować się w stanie równowagi, poprzez odpowiednie procesy
dostosowawcze, skierowane do wewnątrz i na zewnątrz. Rola kierownictwa
przedsiębiorstwa, w tym kontekście, polega na świadomym wprowadzaniu zmian w
strukturze i zasadach funkcjonowania przedsiębiorstwa w celu zapewniania i / lub
przywracania przedsiębiorstwu równowagi wewnętrznej i zewnętrznej, co ma mu
pozwalać na uzyskiwanie sytuacji sprzyjającej rozwojowi i wzrostowi. Aby to
osiągnąć stosuje się przedsięwzięcia dostosowawcze zorientowane na otoczenie i
na zasoby własne. Postępowanie zorientowane na otoczenie, nakierowane na
przywrócenie lub utrzymanie równowagi zewnętrznej, zmierza do osiągnięcia:
większej zgodności produktów / usług z potrzebami rynku, lepszych warunków
zaopatrzenia (ceny zakupu, terminy dostaw, itp.), lepszych warunków sprzedaży
(wzrost udziału w rynku, cena sprzedaży, odbiorcy), lepszych warunków
finansowych (oprocentowanie kredytów, marże, rabaty). Postępowanie zorientowane
na zasoby własne przedsiębiorstwa, mające na celu zapewnienie równowagi
wewnętrznej, zmierza do osiągnięcia: wyższej produktywności wszystkich zasobów
przedsiębiorstwa (pracowników, narzędzi pracy, środków finansowych, systemów
informacyjno-decyzyjnych), poprawy jakości wyników pracy ludzi i maszyn,
lepszego reagowania na wewnętrzne i zewnętrzne wydarzenia (opracowywanie i
wdrażanie systemów wczesnego rozpoznania/ostrzegania). Przy wprowadzaniu zmian
przywracających przedsiębiorstwu równowagę, zorientowanych na otoczenie, nie
można pomijać wewnętrznych czynników sprawności przedsiębiorstwa i na odwrót.
Zmiany w przedsiębiorstwie, przywracające mu równowagę mogą dotyczyć
realizowanych procesów lub struktur. Pożyteczne będzie więc wyróżnienie zmian
funkcjonalnych, dotyczących procesów oraz zmian strukturalnych, koncentrujących
się na szeroko rozumianej strukturze organizacyjnej.
Kryzys w przedsiębiorstwie, to taka
sytuacja przedsiębiorstwa (taki stan w nim), w której wskutek spiętrzenia się
różnorodnych trudności zagrożona jest realizacja jego podstawowych funkcji i
równocześnie występują realne trudności w ich usunięciu. Kryzys może wystąpić
zawsze i wszędzie. Może dotknąć także bardzo dobre przedsiębiorstwa. W
dzisiejszym świecie organizacji kryzysy w przedsiębiorstwach są zjawiskiem
normalnym.
Źródła kryzysu w przedsiębiorstwie mogą być
różne i z uwagi na nie możemy przedstawić następujące klasyfikacje, a
mianowicie: a) kryzys przedsiębiorstwa będący pochodną kryzysu ogólnego i to w
skali międzynarodowej (przykładowo kryzysu światowego przełomu lat 20 i 30),
krajowej (przykładowo: załamanie się polskiej gospodarki w połowie lat 70),
regionalnej bądź gałęziowej lub branżowej (przykładowo: w światowym przemyśle
okrętowym), b) kryzys przedsiębiorstwa będący pochodną rozwoju gospodarczego i
konkurencji w skali międzynarodowej (globalnej), krajowej, regionalnej, w
obrębie gałęzi lub branży. Jeżeli w tych warunkach konkurenci zdobywają nowe
atuty, a inne przedsiębiorstwa nie dotrzymują im kroku, to tym ostatnim grozi to
kryzysem, c) kryzys przedsiębiorstwa będący skutkiem tego, że znalazło się ono w
sektorze schyłkowym. Za sektor schyłkowy uważa się taki, w którym przez dłuższy
okres występuje spadek wolumenu sprzedaży w wymiarze bezwzględnym. Spadku tego
nie można przypisać cyklowi koniunkturalnemu czy innym krótkookresowym
zakłóceniom, d) kryzys przedsiębiorstwa jako pochodna transformacji ustrojowej
gospodarki, który wystąpił w Polsce w innych byłych krajach komunistycznych od
roku 1990, kryzys samoistny (wewnętrzny) w przedsiębiorstwie. Jego przyczyny
mogą być liczne: niskie kwalifikacje kierownictwa, błędna strategia działania
przedsiębiorstwa, błędy w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, załoga
przedsiębiorstwa o niskich kwalifikacjach, niezdyscyplinowana, niepracowita,
niegospodarna, czego efektem jest niska wydajność pracy, wysokie koszty, niska
jakość wyrobów, powstanie konfliktów wewnętrznych lub też wystąpienie progów w
rozwoju przedsiębiorstwa, który to rozwój nigdy nie następuje po linii prostej.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|