
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Systemy zapewnienia jakości oraz zarządzanie
przez jakość
Jakość jest to ogół cech produktu lub usługi decydujących o ich zdolności do
zaspokojenia stwierdzonych i potencjalnych potrzeb. Jakość odnosi się zarówno do
produktów, jak i usług. Chociaż być może jej znaczenie dla takich produktów jak
samochody czy komputery dostrzeżono najpierw, również firmy usługowe - od linii
lotniczych do restauracji - przekonały się, że jakość jest ważnym determinantem
ich sukcesu lub porażki. Jakość usług stała się poważnym problemem
konkurencyjności dzisiejszego przemysłu amerykańskiego. Jakość jest również
ważnym przedmiotem troski indywidualnych menedżerów i organizacji z trzech
bardzo szczególnych powodów: konkurencji, wydajności i kosztów. W krajach o
rozwiniętej gospodarce rynkowej a szczególnie w USA, występuje w ostatnich
latach tendencja radykalnej poprawy jakości. Jakości pojmowanej nie tylko w
odniesieniu do produkowanych wyrobów ale całej pracy związanej z produktem, tzn.
od koncepcji poczynając - do wycofania wyrobu z obiegu. USA, kolebka prac
związanych z poprawą jakości wyrobów, które zwłaszcza były istotne w okresie
drugiej wojny światowej (produkcja wojskowa), dały się po wojnie wyprzedzić
Japończykom w dziedzinie jakości, szczególnie w zakresie produkcji sprzętu
powszechnego użytku. Zaważyła tutaj filozofia podejścia do problemu jakości.
Amerykanie przywiązywali największą wagę do dobrze rozwiniętego serwisu
urządzeń, który miał zapewnić pożądane rezultaty w rozwoju handlu i sprzedaży.
Japończycy natomiast postawili na jakość i niezawodność produkowanych wyrobów.
Wyszli z założenia, że w krajach nisko uprzemysłowionych i ubogich
technologicznie, gdzie chcieli eksportować swoje wyroby, produkt powinien być
niezawodny i tani, natomiast tworzenie w dalekich krajach serwisu od podstaw,
podrażałoby ekspansje na te rynki. Historia pokazała, że japońska filozofia była
bardziej finezyjna niż amerykańska i dlatego Stany Zjednoczone zmieniły ostatnio
swój pogląd dotyczący jakości wyrobów masowych i powszechnego użytku przyjmując
filozofię japońską. Amerykanie zorientowali się, że dobra jakość i niezawodność
daje wysokie zyski i pozwala zmniejszać koszty produkcji. Jest to więc właściwy
kierunek zaspokajania potrzeb klientów. Polska po przełomie
polityczno-gospodarczym i otwarciu granic na produkty pochodzące z krajów
wysoko-uprzemysłowionych, stanęła w obliczu wzrastającej konkurencji ze strony
państw Europy Zachodniej. W celu sprostania tej konkurencji zaistniała pilna
potrzeba opracowania i wdrożenia nowej strategii w prywatnych i państwowych
organizacjach i przedsiębiorstwach w szerszej niż dotychczas skali. W
przedsiębiorstwach usługowych i użyteczności publicznej zauważa się również duże
straty wynikające z braku zrozumienia klientów, ich potrzeb oraz konieczności
stałego postępu. Uczciwa praca marnowana jest czasem na złe systemy. Stały
rozwój wymagań społecznych potrzebuje nowych rozwiązań organizacyjnych
zorientowanych na jakość, która powinna stać się w polskich przedsiębiorstwach
czynnikiem strategicznym. W tej sytuacji szereg polskich firm produkcyjnych i
usługowych zdaje sobie sprawę, że sukces przedsiębiorstwa ściśle związany jest z
Total Quality Management (TQM), czyli
Kompleksowym Zarządzaniem przez Jakość. Niektóre polskie przedsiębiorstwa
wdrażają
System Zapewnienia Jakości zgodnie z normami
PN/EN 29000, czyli ISO serii 9000, i w ten sposób starają się być konkurencyjne
nie tylko na rynku krajowym, lecz także na rynkach zachodnich. Inne firmy
podchodzą do koncepcji i wdrażania Kompleksowego Zarządzania przez Jakość z
punktu widzenia strategii wieloletniej, wtedy Normy PN/EN 29000 stanowią tylko
szkielet ich globalnej strategii jakości. Jak wiadomo, podstawą
Kompleksowego Zarządzania przez Jakość jest
walka firmy z ostrą konkurencją na rynkach światowych. Walka o jak najlepsze
zaspokojenie potrzeb klienta. Wygrywa ten, kto znajduje odbiorców swoich wyrobów
lub usług, albo znajduje zapotrzebowanie na swoją pracę. Klient zawsze poszukuje
produktów i usług zapewniających mu najwyższą wartość - korzyść. Naturalną i
pożądaną staje się więc potrzeba informacji oraz promocji firm, które są w
stanie zaspokoić potrzeby i wymagania jakie niesie ze sobą rynek konsumenta,
rynek nastawiony na wysoką jakość oferowanych wyrobów. Funkcję tę w istotny
sposób spełniają różnego rodzaju konkursy, nagrody i wyróżnienia.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|