
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Elementy, funkcje i znaczenie planu
marketingowego
dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy
Postępujący proces reformowania gospodarki polskiej zmierza w kierunku coraz
szerszego wykorzystania mechanizmów ekonomicznych. Zmusza to przedsiębiorstwa do
stosowania instrumentów rynkowych w podejmowaniu decyzji. Dziedziną, która
umożliwia poznanie mechanizmów rynkowych oraz zdobycie stabilnej pozycji na
rynku, w danych warunkach społeczno-ekonomicznych, jest marketing.
Realizacja działań marketingowych wymaga ich
wcześniejszego zaplanowania i skoordynowania. Wynikiem procesu planowania
marketingowego jest plan marketingowy.
Plan marketingowy wyznacza przyszłość
przedsiębiorstwa oraz warunkuje jego sukces. Współcześnie działające
przedsiębiorstwa nie doceniają korzyści wynikających z planowania. Firmy małe,
dopiero wchodzące na rynek, próbują wykorzystać doraźne sytuacje i nastawiają
się na krótkookresowe zyski, nie podejmują próby przewidywania przyszłości. W
dużych przedsiębiorstwach również osłabła potrzeba planowania kojarzona
zazwyczaj z przeszłym systemem nakazowym. We współczesnym świecie, planowanie
powinno być agresywną, a nie bierną funkcją zarządzania. Gospodarka rynkowa
wymusza od przedsiębiorców samodzielnego działania nakierowanego na sukces
finansowy. Pociąga to za sobą konieczność działań aktywnych na rynku.
Rzeczywistość polskiej gospodarki charakteryzuje się niestabilnością norm
prawnych, zwłaszcza w dziedzinie podatków, a także wysokim oprocentowaniem
kredytów bankowych, wysokim bezrobociem i utrzymującą się wciąż inflacją. Polska
gospodarka dopiero tworzy bazę rynku kapitałowego. Nowo powstające
przedsiębiorstwa mają utrudnioną drogę do korzystania ze swojej samodzielności,
między innymi przez barierę nadmiernie drobiazgowych przepisów. Odczuwają to
zwłaszcza małe firmy, zaliczane do tzw. "small businessu". W tych warunkach
planowanie jakichkolwiek przedsięwzięć gospodarczych, organizacyjnych i
inwestycyjnych na dłuższy horyzont czasowy jest bez wątpienia ryzykowne.
Jednakże planować trzeba jeżeli zaistnieje uzasadniona konieczność lub potrzeba
sprawnego zarządzania. Po prostu planujemy bardziej profesjonalnie, starając się
przewidzieć warunki działania w najbliższych latach. Niekiedy to nie wystarcza,
szczególnie przy realizowaniu długoterminowych inwestycji. Musimy być zatem
świadomi, że przyszłości w gospodarce nie da się przewidzieć, a to za przyczyną
zbyt wielu niewiadomych. Od początku tworzenia się gospodarki rynkowej coraz
częściej przedsiębiorcy sięgali do opracowań planistycznych w dziedzinie
inwestycyjnej, produkcyjnej, marketingowej i finansowej. Na wzór krajów
rozwijających się lub wysoko rozwiniętych zaczęto opracowywać i realizować plany
marketingowe i biznes-plany. Stały się one nie tylko modne, ile potrzebne lub
wręcz konieczne. Te konieczność wymuszają konkretne sytuacje, w jakich dane
przedsiębiorstwo się znalazło. Do takich sytuacji należą w szczególności:
podjęcie się inwestycji rozwojowej, wprowadzenie nowej technologii, połączenie
się z inną firmą, pozyskanie kredytu bankowego, zrealizowanie ważnego
przedsięwzięcia, zagrożenie upadłością lub likwidacją. W tych i jeszcze innych
sytuacjach opracowanie
dobrego planu marketingowego jest
koniecznością.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|