
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Nabór i szkolenie elementem
systemu zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie firmy
Aby stworzyć zespół pracowniczy odnoszący na rynku sukcesy, należy znaleźć
kandydatów, przeprowadzić z nimi rozmowy kwalifikacyjne i dokonać wyboru tych
najwłaściwszych. Aby tego dokonać trzeba posiadać niezbędną wiedzę, która
pozwoli uniknąć błędów które okazać się mogą bardzo kosztowne, ponieważ:
przyjęcie niewłaściwej osoby oznacza zmniejszenie bądź całkowite zahamowanie
sprzedaży, utratę klientów już zdobytych i nie pozyskiwanie nowych oraz stracone
niemałe koszty rekrutacji; pominięcie dobrego kandydata oznacza wzmocnienie
konkurencji o wykwalifikowanego pracownika. Przeświadczenie wielu kierowników
liniowych lub innych osób prowadzących
nabór pracowników o tym, iż wiedzą jak to robić
i że robią to dobrze było przyczyną wielu porażek bądź braku sukcesów przy
sprzedaży produktów, które na wielu innych rynkach taki efekt odniosły.
Większość błędów w procesie selekcji odbywa się na etapie wstępnych rozmów
kwalifikacyjnych. Aby uniknąć tych błędów należy za każdym razem zastosować
systemowe podejście oparte na opisie stanowiska pracy oraz profilu osobowym
czyli wykazie cech osoby, która daną pracę powinna wykonywać. Następnie należy
zastanowić się, które metody przeprowadzania rozmów zastosujemy, jak je
przeprowadzimy i w jaki sposób dokonamy oceny ich rezultatów. Najważniejszymi
kryteriami analizy jakości personelu są: wykonywany zawód i specjalność,
wykształcenie i staż pracy (poziom kwalifikacji), cechy demograficzno-społeczne
(płeć, wiek, miejsce zamieszkania), stopień powiązania z organizacją
produkcji/usług i charakter wykonywanej pracy. Z uwagi na rosnący potencjał
kwalifikacyjny pracowników ważnym elementem analizy struktury zatrudnienia w
badanym przedsiębiorstwie staje się ocena poziomu wykorzystania owego
potencjału.
Podstawowym ekonomicznym kryterium racjonalnego wykorzystania kwalifikacji jest
zgodność poziomu i rodzaju kwalifikacji posiadanych realnie przez pracowników z
rzeczywistymi wymaganiami stawianymi na zajmowanych przez nich stanowiskach
pracy. Z kolei warunkiem społecznie racjonalnego zatrudnienia jest
maksymalizacja zgodności zatrudnienie z zainteresowaniami i uzdolnieniami
zawodowymi oraz ogólnymi życiowymi aspiracjami pracowników. W ramach analizy
posiadanych
zasobów ludzkich mieści się również analiza
dynamiki zatrudnienia. Ponadto, w analizowaniu aktualnie posiadanych zasobów
ludzkich i przewidywaniu przyszłych potrzeb personalnych coraz częściej
wykorzystuje się koncepcję segmentacji wewnątrzzakładowego rynku pracy. W
krótkookresowym planowaniu zatrudnienia w przedsiębiorstwie stosuje się różne
metody w zależności od charakteru zadań wykonywanych przez poszczególne grupy
pracowników. Do ustalenia zapotrzebowania na pracowników wykorzystuje się - poza
metodami normowania - wiele innych metod: zarządzanie przez cele, metodę
szacunków zmian perspektywicznych, metodę porównań między gałęziami różniącymi
się stopniem nowoczesności, metodę modelową, metodę analizy funkcji pracownika w
procesie pracy oraz rachunek regresji i korelacji. Przewidywanie potrzeb
personalnych przedsiębiorstwa w dłuższej perspektywie czasowej przyjmuje
charakter prognozowania bądź planowania strategicznego. Podstawą takiego
planowania powinna być rzetelna prognoza popytu i podaży zasobów ludzkich. Różne
sposoby podejścia do zagadnienia kształcenia w różnych krajach wynikają z
odmienności kultur i tradycji edukacyjnych. Procesy zjednoczeniowe i
ujednolicanie przepisów sprzyjać będą powstaniu jednego systemu. Powinien on
charakteryzować się dostępnością kształcenia dzięki zastosowaniu nowoczesnych
środków komunikacji, możliwością indywidualizacji programów studiów, modułową
strukturą programów, ujednoliconym i stosowanym we wszystkich krajach systemem
ocen, ścisłą współpracą instytucji i organizacji ze sferą nauki i praktyki
gospodarczej. Nie pośrednia rola spoczywa na rządach, które powinny w pierwszym
szeregu przygotować odpowiednie środki finansowe na edukację i szkolenie osób
czynnych zawodowo, a także uświadamiać obywateli potrzebą systematycznego
podnoszenia kwalifikacji jako niezbędnego warunku kształtowania korzystnej
pozycji na rynku pracy. Powinny też koordynować i wspierać poczynania
organizacji gospodarczych i szkół różnych szczebli w dziedzinie kształcenia
ustawicznego, bo należy go traktować jako społeczną inwestycję. Zaś prawo do
nauki jest podstawowym prawem człowieka i jednostki powinny korzystać z tego
prawa przez całe życie. Pamiętać jednak należy, że każdy sam jest odpowiedzialny
za poziom własnych kwalifikacji.
Przemiany w Europie następują szybko i związane są z procesami integracyjnymi.
Europa chce być "jednym" państwem i mimo oporów wytrwale dąży do tego celu. Nowe
metody kształcenia są coraz mocniej związane z potrzebami gospodarki, coraz
większy dostęp do nich mają pracownicy, a wszystko zmierza do tego by osiągnąć
przewagę konkurencyjną i podnieść pewien poziom życia jednostek. Potrzeba
szkoleń we wszystkich rodzajach firm jest niezaprzeczalna. Zmieniające się
warunki w jakich pracują zakłady, ciągłe nowości, różnego rodzaju powiązania
pomiędzy firmami wymuszają poniekąd konieczność szkoleń. Celem ich jest
przygotowanie kadry kierowniczej oraz pozostałych pracowników do tych warunków,
by firma osiągała jak najlepsze wyniki produkcyjne i finansowe. Dziś łatwiej
jest wyprodukować towar aniżeli go sprzedać. Konkurencja na rynku jest na tyle
duża, że sama jakość i cena towaru jest za małym argumentem, by się sprzedały.
Dlatego fachowa, miła chociaż niekiedy agresywna sprzedaż jest nie mniej ważna.
Temu właśnie służą między innymi szkolenia. Szkoleń nigdy, jak pokazuje
doświadczenie, nie jest za dużo. Sfera bezpiecznej pracy wprowadza do firmy
niezbędny spokój. Częste wypadki wprowadzają nerwowość i pogarszanie jakości
pracy. Jednocześnie zaś nadmierna częstotliwość szkoleń powoduje, że załoga
zaczyna się czuć niedowartościowana, zwłaszcza zaś w tych momentach, gdy
szkolenia są przeprowadzane nieumiejętnie i nie wnoszą niczego nowego. Dotyczy
to zarówno kadry kierowniczej jak i pozostałych członków załogi. Nad tym
wszystkim musi czuwać ścisła kadra kierownicza i reagować w odpowiedniej chwili
oraz mieć odpowiednią dla swojej firmy strategię działania.
Korzyścią szkoleń w firmie jest poprawa
komunikacji z personelem oraz personelu z klientami. Wybór pracownika do
uczestnictwa w kursie oznacza zauważenie jego dobrej pracy i starań, co
przyczynia się do spełnienia ludzkiej potrzeby jaką jest chęć rozwoju i
samorealizacji. Szkolenie ma także niewątpliwy wpływ na spadek poziomu
fluktuacji kadr. Stosując przeszkolenie personelu obniża się koszty związane ze
zwolnieniem ludzi z pracy i rekrutacją. Zapewnienie odpowiedniego poziomu
bezpieczeństwa i zdrowia pracowników można uzyskać stosując program szkolenia
BHP. Szkolenia dają także formalne uprawnienia. Do takich szkoleń należą kursy
higieny pracy, głównego księgowego, użytkownika broni palnej, doradcy
podatkowego lub agenta ubezpieczeniowego. Przez odpowiedni trening można
osiągnąć także lepsze zrozumienie misji i celów organizacji. Natomiast
szkolenie, którego celem jest wprowadzenie pewnych technik zarządzania może
prowadzić do pożądanych efektów dodatkowych, takich jak wytworzenie umiejętności
związanych z analizą, rozwiązaniem problemów i przeprowadzeniem prezentacji.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|