
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Strategia zarządzania działalnością handlową
na przykładzie firmy
Koncepcja marketingu powstała nie w wyniku
rozwoju teorii ekonomicznej, lecz w następstwie wielu istotnych zmian
społeczno-gospodarczych (w sferze produkcji, obrotu, rynku i konsumpcji). Opiera
się na założeniu, że klucz do osiągnięcia celów organizacji leży w określeniu
potrzeb i wymagań rynków docelowych oraz dostarczeniu pożądanego zadowolenia w
sposób bardziej wydajny i skuteczny niż konkurencja. Współcześnie
koncepcja zarządzania działalnością handlową
nieodłącznie wiąże się z
pojęciem strategii marketingowej. Strategia
marketingowa oznacza wybór celów realizowanych przez przedsiębiorstwo na rynku w
warunkach konkurencji oraz dostosowanie się do otoczenia i wpływanie na rynek
dla osiągnięcia na nim sukcesu. Strategia marketingowa często rozumiana jest
jako wybór celów, rodzajów, zasad i reguł, które w określonym czasie nadają
kierunek marketingowym działaniom przedsiębiorstwa, wyznaczając rozmiary,
kombinację i alokację środków w zależności od zmieniającej się sytuacji
rynkowej. Każde przedsiębiorstwo musi zbudować własną strategię handlową.
Przystępując do formułowania własnej strategii przedsiębiorstwo-dostawca musi
uwzględnić specyficzne uwarunkowania, w jakich prowadzi swą działalność.
Czynniki te można podzielić na: czynniki wewnętrzne, tkwiące w przedsiębiorstwie
oraz czynniki zewnętrzne, związane z otoczeniem przedsiębiorstwa. Na niektóre z
tych czynników przedsiębiorstwo może wywierać wpływ, a na inne w ogóle nie może
oddziaływać. Przedsiębiorstwo zwykle nie ma wpływu na swe otoczenia
makroekonomiczne, a więc na system władzy, politykę pieniężno-kredytową państwa,
tradycje, zwyczaje. Często może natomiast oddziaływać na swoje bezpośrednie
otoczenie i rynek na którym działa, czyli na dostawców, odbiorców, konkurentów.
W sposób bezpośredni przedsiębiorstwo zwykle kształtuje swoje zasoby i elementy
marketingu-mix: produkt, cenę, dystrybucję i promocję. W procesie zarządzania
marketingiem ważną funkcję spełnia etap planowania. W tej fazie na podstawie
zgromadzonych informacji i przesłanek decyzyjnych, następuje
formułowanie marketingowej koncepcji działania firmy,
obejmującej ustalenia celów kierunkowych i strategii, a także
planów strategicznych i operacyjnych dla
poszczególnych lub jednorodnych zakresów jego działalności. Planowanie
strategiczne jest techniką zarządzania skupiającą uwagę na elementach otoczenia
zewnętrznego, które mogą na nie oddziaływać. Na podstawie oceny tego otoczenia
zewnętrznego i oceny własnych zasobów przedsiębiorstwo ma możliwość
identyfikacji swoich szans rynkowych, które mogą przynieść zyski. Szanse te są
przedmiotem planowania strategicznego. Tworzenie przez przedsiębiorstwo
strategii marketingowej jest istotnym faktem świadczącym o zmianach zachodzących
w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, a "treść" stosowanych strategii ukazuje
sposoby dostosowania się do zmieniających się warunków otoczenia firmy.
Formułowanie strategii marketingowej jest,
procesem decyzyjnym polegającym na ustaleniu kluczowych problemów i wyborze
optymalnych rozwiązań z punktu widzenia założonych celów i warunków ich
realizacji. Pierwszym krokiem w procesie formułowania samej strategii jest
wyznaczenie celów i zadań marketingowych. Ich wybór jednoznacznie determinuje
możliwości dalszego formułowania strategii, gdyż cele narzucają charakter
planowanych działań i tym samym charakter całej strategii. Inna będzie musiała
być strategia marketingowa, jeżeli celem jest zwiększenie udziału w rynku, a
inna jeśli celem jest jego obrona.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|