
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Plan marketingowy przedsiębiorstwa
przemysłowego na przykładzie firmy
Postępujący proces reformowania gospodarki polskiej zmierza w kierunku coraz
szerszego wykorzystania mechanizmów ekonomicznych. Zmusza to przedsiębiorstwa do
stosowania instrumentów rynkowych w podejmowaniu decyzji. Dziedzina, która
umożliwia poznanie mechanizmów rynkowych oraz zdobycie stabilnej pozycji na
rynku, w danych warunkach społeczno-ekonomicznych, jest marketing.
Realizacja działań marketingowych wymaga ich
wcześniejszego zaplanowania i skoordynowania. Wynikiem
procesu planowania marketingowego jest plan
marketingowy. Plan marketingowy wyznacza przyszłość przedsiębiorstwa oraz
warunkuje jego sukces. Współcześnie działające przedsiębiorstwa nie doceniają
korzyści wynikających z planowania. Firmy małe, dopiero wchodzące na rynek,
próbują wykorzystać doraźne sytuacje i nastawiają się na krótkookresowe zyski,
nie podejmują próby przewidywania przyszłości. W dużych przedsiębiorstwach
również osłabła potrzeba planowania kojarzona zazwyczaj z przeszłym systemem
nakazowym. We współczesnym świecie, planowanie powinno być agresywną, a nie
bierną funkcją zarządzania.
Planowanie jako jedna z najbardziej istotnych
funkcji zarządzania powinno stać się
narzędziem aktywnego sterowania procesami zachodzącymi w przedsiębiorstwie.
Oznacza ono świadome postępowanie oparte na jakieś metodzie, przebiegające w
określonym czasie i miejscu wg. wcześniej ustalonego programu. Planowanie jasno
określa pożądany stan przyszły, termin osiągnięcia, a także ustala działania
niezbędne do uzyskania owego stanu. Planowanie ma ogromne znaczenie dla
rozwiązywania wielu problemów w przedsiębiorstwie. W procesie planowania zostają
określone te sfery, które nie zostały objęte pełną kontrolą, a które wymagają
pilnych działań. Proces ten zmusza kierownictwo przedsiębiorstwa do analizy
przyszłej strategii firmy, do obiektywnego porównywania jej silnych i słabych
stron. Planowanie wymaga doskonalenia systemu informowania kierownictwa co
przynosi korzyści całemu systemowi decyzyjnemu. W procesie tym wyznaczone są
głównie dziedziny, w których przedsiębiorstwo będzie umacniać swoją fachową
kompetencję. Planowanie stwarza podstawy do analizy, zmierzającej do określenia
szans rynkowego powodzenia nowego produktu lub procesu produkcyjnego. Może ono
dostarczać informacji dotyczących perspektyw firmy, wymaganych przez potencjalne
źródła finansowania. Planowanie skupia uwagę uczestników zaplanowanego programu
bardziej na świetlanej przyszłości, niż na niepowodzeniach przeszłości.
Wprowadza standardy i instrumenty pomiaru osiągniętego postępu. Efektem końcowym
procesu planowania są plany tworzące plan przedsiębiorstwa zwany również
biznes-planem.
Biznes-plan określa postępowanie
przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu, jest przewodnikiem dla jego
działań strategicznych i operacyjnych, a
jednocześnie pozwala zidentyfikować słabe i silne strony działalności
gospodarczej. Konkretyzuje on koncepcję działania w zmieniających się warunkach
oraz sposoby osiągania celów tak, aby zmniejszyć niepewność i ryzyko wynikające
z przyszłych warunków. Jedną z części biznes-planu jest plan marketingowy.
Plan marketingowy stanowi instrument kierowania
i koordynowania działań marketingowych. Jest połączeniem wszystkich aspektów
działania firmy w jedną całość, aby sprostać sytuacji w danym segmencie rynku i
osiągnąć założone cele. Plan marketingowy jest zbiorem programów osiągania celów
zdefiniowanych w stosunku do produktu w określonym segmencie rynkowym.
Najważniejszym kryterium jakie można zastosować, chcąc wyodrębnić różne rodzaje
planów, jest przekrój czasu. Horyzont czasu planowania wyznacza charakter planu,
jego zadania i szczególne cechy. Zgodnie z tym kryterium można wyróżnić 3
rodzaje planów. Są to: plany strategiczne, plany taktyczne oraz plany
operacyjne. Plan marketingowy powinien rzetelnie i wiarygodnie wyznaczyć
podstawy działań marketingowych, określać słabe i mocne strony, wyznaczać
pozycję konkurencyjną, określić cele marketingowe i drogi ich realizacji.
Zadaniem planu marketingowego jest ocena wykonalności
strategii marketingowych, wyznaczenie terminu
ich realizacji, koordynowanie wszystkich działań marketingowych, wyznaczenie
osoby odpowiedzialnej za ich wykonanie, sformułowanie wymagań budżetowych,
umożliwienie przeglądu i ocenę dotychczas podejmowanych działań w kierunku
rozwoju i zyskowności. Plan marketingowy może być wykorzystywany do
przygotowania argumentacji w celu wprowadzenia na rynku nowego towaru, dla
pobudzania rynku, dla produkowanych już wcześniej wyrobów, dla połączenia
pełnego planu marketingowego działu lub przedsiębiorstwa z biznes-planem
przedsiębiorstw lub planem jego rozwoju.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|