
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Reklama jako narzędzie realizacji strategii
marketingowej firmy
Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga znajomości zasad marketingu. Sprawność
kierowania na różnych poziomach organizacji firmy jest uzależniona między innymi
od stopnia rozumienia reguł filozofii marketingowej. Marketing jest dzisiaj
istotnym składnikiem filozofii świata biznesu. Marketing jest nie tylko
dziedziną poznawczą lecz także sumą pewnej praktycznej wiedzy i umiejętności.
Potrzeba znajomości marketingu wynika przede wszystkim z wysokiej użyteczności
tej wiedzy w praktyce gospodarczej. Silna konkurencja na wolnym rynku wymusza
wzmacnianie i precyzowanie wszelkich
działań marketingowych. Przyszłość
przedsiębiorstwa zależy m.in. od trafnie sformułowanej
strategii marketingowej. Każde przedsiębiorstwo
działające na rynku w warunkach konkurencji powinno dążyć do stworzenia przewagi
nad konkurentami w określonej sferze swego działania, aby mieć szansę rozwoju.
Wśród wielu czynników decydujących o sukcesie firmy niemal zawsze wymienia się
odpowiednią strategię marketingową. Posiadanie strategii w obliczu zaostrzającej
się konkurencji na rynkach światowych, szybkiego tempa postępu technicznego,
ciągłych zmian popytu, świadczy nie tylko o przeciwstawianiu się trudnościom,
ale o aktywnym stosunku do przyszłości. Nikt w dzisiejszych czasach nie powinien
wątpić w to, że przyszłość firmy zależy od niej samej.
Zarządzanie strategiczne jest procesem wyboru;
między innymi właściwej strategii marketingowej, czyli sformułowanej, ocenionej
i zweryfikowanej za pomocą różnych metod, analiz i narzędzi. Realizowane obecnie
zmiany systemu gospodarczego, zmierzające do stworzenia gospodarki, której
funkcjonowanie opiera się na mechanizmach samoregulacji, zakładają konieczność
dostosowywania się podmiotów gospodarczych do potrzeb konsumentów i
zmieniających się warunków rynkowych. Zmiany te spowodowały już, a spowodują
jeszcze dalsze w niedalekiej przyszłości, zabieganie przez firmy o przyszłych
oraz o swoich, już stałych klientów. W związku, z czym będą zmuszone do
podejmowania różnych działań marketingowych
żeby ich nie stracić. Są to działania przede wszystkim reklamowe i promocyjne.
Reklama
jako narzędzie marketingu to wszelka płatna forma nieosobowego
prezentowania i popierania towarów, usług lub idei przez określonego nabywcę.
Jest ona najłatwiej zauważalnym i najbardziej spektakularnym przejawem działań
marketingowych. Dlatego to zazwyczaj jej przypisuje się sukcesy firm. Reklama z
marketingowego punktu widzenia jest tylko jednym z trzech
narzędzi promocji rynkowej obok:
sprzedaży osobistej, promocji sprzedaży i public relations.
Reklama nie jest jedyną możliwością aktywizowania rynku choć stanowi narzędzie
najbardziej uniwersalne i najczęściej stosowane. Często bywa łączona, a czasami
zastępowana którymś z narzędzi promocji rynkowej. Reklama jest skutecznym i
efektywnym narzędziem realizacji celów założonych w strategii przedsiębiorstwa.
Mimo, iż możemy spotkać się ze stwierdzeniem, że mamy do czynienia z przerostem
wydatków na reklamę oraz przesytu reklamą wśród konsumentów, zaobserwowano, że
reklama przynosi pewne niewidoczne w krótkim okresie korzyści. I to właśnie ona
staje się obecnie głównym powodem, dla którego przedsiębiorstwa stosujące
strategiczne podejście w swej działalności nie powinny o niej zapomnieć.
Przedsiębiorstwo nie może do reklamy podchodzić wyłącznie taktycznie, wręcz
przeciwnie musi ona stać się nieodzownym elementem jego strategii. Producenci
nie mogą jednak ulegać złudzeniu, że reklama może dowolnie kształtować obraz
produktu i w nieskończoności podnosić lub przedłużać jego sprzedaż. Nie można
zapomnieć o tym, że strategiczny znaczy m. in. całościowy. Reklama jest jednym z
najszerzej wykorzystywanych elementów marketingu w procesie komunikacji firmy z
rynkiem. Jest składnikiem systemu promocji, który obejmuje również sprzedaż
osobistą, promocję sprzedaży, public relations, publicity oraz sponsorowanie.
Firma przy
kształtowaniu strategii reklamy powinna brać
pod uwagę oddziaływanie środowiska, rynku, potencjalnych nabywców i przestrzegać
zasad skutecznej reklamy. W ten sposób może przyczynić się do zwiększenia popytu
na dany produkt. W swoich działaniach firma powinna, łączyć obszary: planowania,
realizacji i oczekiwanych rezultatów reklamy w układzie wzajemnych powiązań z
pozostałymi elementami promocji i konsekwentnie traktować system promocji jako
integralny składnik systemu marketingowego firmy. Dlatego kampania reklamowa
powinna być projektowana w ramach struktury całego programu strategii
marketingowej i kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa. Projektowanie to powinno
dotyczyć: określenia celów kampanii reklamowej, ustalenia budżetu, rozwoju
strategii reklamowych, tworzenia przekazu informacyjnego, wyboru środków reklamy
oraz oceny skuteczności kampanii. Mierzenie
skuteczności i efektywności reklamy jest bardzo
istotnym zagadnieniem związanym z kampanią reklamową. Przeprowadzenie takiej
oceny to przedsięwzięcie bardzo złożone, wymagające dokładnego określenia i
interpretacji istoty i zakresu rożnych działań marketingowych oraz zachodzących
między nimi relacji. Oceniając
skuteczność i efektywność reklamy, należy
pamiętać, że jest ona tylko jednym z elementów oddziaływania na rynek.
Przedsiębiorstwo prowadzi działalność w pewnym otoczeniu, które również
oddziałuje na to przedsiębiorstwo. Można więc mówić tutaj o pewnym sprzężeniu
zwrotnym. Ze względu na fakt, że reklama jest elementem promocji i nie działa w
izolacji od pozostałych jej form, a promocja jest substytutem marketingu-mix,
który projektuje przedsiębiorstwo w celu efektywnego oddziaływania na rynek
(efektywnej obsługi docelowych segmentów), trudno określić, w jakim stopniu
reklama wpływa na podejmowane przez konsumentów decyzje zakupu.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|