
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Franchising jako strategia rozwoju małych i
średnich przedsiębiorstw
Jedną z metod tworzenia przedsięwzięć gospodarczych jest instytucja franchisingu.
Forma ta ogólnie rzecz biorąc polega na prowadzeniu działalności gospodarczej
(na własny rachunek), z prawem do produkowania, oferowania towarów lub usług w
ramach systemu marketingowego innego przedsiębiorstwa.
Franchising, podobnie jak i leasing, jest
instytucją obrotu gospodarczego uformowaną w swym współczesnym kształcie w USA,
która znalazła później zastosowanie na gruncie systemów gospodarczych wielu
innych krajów, w tym ostatnio także w Polsce. Wydawać by się mogło, że w efekcie
reform przeprowadzonych w polskiej gospodarce franchising, mając w pamięci
wszystkie jego zalety i wady, powinien doskonale się rozwinąć w polskiej
rzeczywistości społeczno-gospodarczej lat dziewięćdziesiątych. Franchising
ciągle jednak jest stosunkowo nowym i mało jeszcze znanym zjawiskiem, mimo że
funkcjonował w Polsce już przed II wojną światową, a w latach siedemdziesiątych
część hoteli Orbisu weszła do systemów franchisingowych międzynarodowych sieci
hotelowych Inter Continental i Holiday Inn. Franchising polega na przekazaniu na
działającą już na rynku, z reguły uznaną firmę, praw do swego znaku towarowego
lub usługowego oraz nazwy handlowej. Oznacza on zatem cały zakres stosunków
ekonomicznych, w ramach których właściciel produktu, procesu lub nazwy zezwala
innej firmie (osobie) na prowadzenie określonej działalności w zamian za pewną
opłatę. Udostępnienie do korzystania z praw stanowiących własność
franchisingodawcy przybiera postać
umowy franchisingu. Zasadniczą ideą
franchisingu jest wyjątkowa specyfika pomysłu na którym opiera swoje
funkcjonowanie franchisingodawca. Często jest to proste, nie najnowocześniejsze
rozwiązanie technologiczne i organizacyjne, pomysłodawca zwykle ubezpiecza swój
pomysł poprzez otrzymanie patentu. Równocześnie nie jest zainteresowany
angażowaniem własnych środków w rozszerzenie rynku zbytu. Umowa franchisingowa
łączy maksymalną użyteczność pomysłu z efektywnością wykorzystania środków. Jest
zatem elementem strategii marketingowej dużych firm, metodą zdobywania rynków
zbytu bez angażowania swojego kapitału. Firma franchisingodawcy nie tworzy
wówczas własnych oddziałów, filii. Wykorzystuje ona zaangażowanie miejscowych
osób. Franchising jest także pojmowany jako szeroko rozumiana metoda wszelkiej
współpracy gospodarczej pomiędzy podmiotami wykazującymi pełną samodzielność
prawną. Takie
pojęcie franchisingu, jest uzupełniane
podkreśleniem pionowych powiązań pomiędzy kooperującymi podmiotami.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|