
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Analiza strategii firmy
Wybór konkretnego wariantu
strategii organizacji gospodarczej jest
zdeterminowany przez trzy podstawowe czynniki. Są nimi główny cel działalności
organizacji, oddziaływania otoczenia oraz cechy wewnętrzne elementów
organizacji.
Zarządzanie strategiczne działalnością
gospodarczą powinno zatem rozpoczynać się od sformułowania celu działalności.
Podstawowy ogólny cel organizacji, przedstawiający przyczyny jej istnienia,
określa się często jako jej misję.
Planowanie strategiczne ukierunkowuje
działalność organizacji. Daje je kierownictwu możliwość wyznaczenia jasno
określonych zadań i metod ich realizacji. Określa ono, w jakim kierunku
przedsiębiorstwo może powinno się zmieniać, biorąc pod uwagę aktualnie
realizowane działania. Planowanie strategiczne jest elementem
zarządzania strategicznego. Proces zarządzania
ma za zadanie określić, jak
realizować strategię przedsiębiorstwa. W
strategii zarządzana chodzi przede wszystkim o stosunki przedsiębiorstwa z
otoczeniem, do którego należą inne podobne mu jednostki, a także organy władzy
samorządowej i państwowej, realizujące swą politykę wobec podmiotów
gospodarujących na obszarze ich działania. Kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa
jest racjonalne sformułowanie strategii i efektywna jej realizacja. Brak
strategii najczęściej powoduje dryfowanie przedsiębiorstwa, co może prowadzić do
jego bankructwa. Jednakże nawet dobra strategia bez właściwego, racjonalnego
zarządzania może okazać się także nieskuteczna. Prawidłowo sformułowana
strategia powinna sprzyjać maksymalnemu wykorzystaniu szans i silnych stron
organizacji, przy jednoczesnej minimalizacji wpływu zagrożeń, a także likwidacji
słabych stron. Opracowanie i realizacja takiej strategii stanowi główny
cel zarządzania strategicznego. Zarządzanie
strategiczne jest procesem ciągłym, gdyż nowe informacje mogą znacząco wpłynąć
na zmianę realizowanej strategii organizacyjnej. Można zatem powiedzieć, że
zarządzanie strategiczne jest powtarzającym się procesem podejmowania decyzji
strategicznych.
Formułowanie i stosowanie strategii w zarządzaniu
przedsiębiorstwem stanowi warunek osiągnięcia przez dany podmiot
istotnego celu; jakim jest jego przetrwanie i rozwój. Proces formułowania
strategii przedsiębiorstwa wymaga zbadania jego wnętrza i otoczenia.
Otoczenie przedsiębiorstwa kształtowane jest
przez czynniki zewnętrzne, niezależne od przedsiębiorstwa, natomiast jego
wnętrze przez elementy zasadniczo zależne od decyzji podejmowanych w
przedsiębiorstwie. Do głównych czynników zewnętrznych należą uwarunkowania
systemowe, polityka makro- i mikroekonomiczna, warunki konkurencji oraz
uwarunkowania międzynarodowe. Do podstawowych czynników wewnętrznych zalicza się
posiadane zasoby, ich jakość, doświadczenia i kompetencje pracowników,
uwarunkowania własnościowe i formalno-prawne, system podejmowania decyzji,
stosunki dyrekcji z pracownikami oraz stan finansowy przedsiębiorstwa.
Analiza otoczenia przedsiębiorstwa dostarcza mu
informacji dla określenia jego potencjalnych szans i zagrożeń. Głównym jej
zadaniem jest wczesna identyfikacja i ocena tendencji rozwoju różnych zjawisk i
procesów zachodzących w otoczeniu, które mogą zagrażać realizacji
długookresowych celów przedsiębiorstwa.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|