
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Reklama w mediach
W ostatnich latach sytuacja w Polsce uległa znacznym zmianom. Na skutek
transformacji gospodarki centralnie planowanej w gospodarkę rynkową wzrosło
zainteresowanie marketingiem. Jednym z istotnych
celów marketingowych przedsiębiorstwa jest
wzrost sprzedaży i zwiększanie udziału w rynku. Przedsiębiorstwa mogą osiągnąć
te cele przez stosowanie
reklamy i aktywizacji sprzedaży. Te dwa
elementy promocji stały się trwałym zjawiskiem społecznym i ekonomicznym, siłą
motoryczną poruszającą produkcję, handel i usługi oraz pobudzającą konsumpcję.
Ostatnie lata przyniosły niebywały wzrost produkcji reklam w Polsce. Coraz
więcej ich pojawia się na ulicach, powstało wiele prywatnych rozgłośni radiowych
i telewizyjnych przepełnionych reklamami. Wśród nośników reklamy można wymienić
tzw. media główne (określane mass mediami) tzn. prasa (dzienniki i czasopisma),
radio i telewizja oraz media wspomagające tzn. wydawnictwa reklamowe (ulotki,
broszury, prospekty), listy reklamowe, reklama zewnętrzna (tablice, plakaty,
szyldy), galanteria reklamowa i telefon. Cechą mediów głównych jest to, że
docierają one do dużo większej liczby osób niż jest to zazwyczaj konieczne.
Trudno jest przy ich wykorzystaniu dotrzeć niedrogo a jednocześnie dokładnie do
wybranego segmentu rynku. Koszty reklamy na jednego potencjalnego klienta stają
się więc wysokie. Określona "pojemność reklamowa" mediów sprawia, że
zamieszczanych jest w nich wiele reklam obok siebie. Tworzy to specyficzny chaos
informacyjny. Długi blok krótkich reklam telewizyjnych lub radiowych, czy
zadrukowane niewielkimi reklamami całe strony w gazetach sprawiają, że
skuteczność oddziaływania pojedynczej reklamy zostaje w dużym stopniu
ograniczona. Odbiorca ma bowiem trudności z jej wyodrębnieniem. Rosnący koszt
wykorzystania mediów jest przyczyną ograniczenia przez wiele firm powierzchni
reklamowej i czasu emisji. Mediami, w których występuje największy chaos
informacyjny, są gazety i radio. Tendencją spadku czasu trwania filmów
reklamowych obserwuje się także w telewizji. Podejmując decyzję o doborze
nośników reklamy należy uwzględnić pewne kryteria. Wykorzystywane są one w celu
porównywania walorów różnych rodzajów nośników reklamy i ustalenia tych, które
są najlepsze dla osiągnięcia ustalonych celów. Pierwsze kryterium wyboru
związane jest z zasięgiem oddziaływania poszczególnych nośników reklamy. Od jego
wielkości zależy czy informacja dociera do mniejszej czy większej ilości
odbiorców. Poszczególne
nośniki reklamy mają zróżnicowany zasięg
oddziaływania. Drugim kryterium stosowanym przy wyborze nośnika reklamy są jej
koszty. Koszty mediów powinny być rozpatrywane z punktu widzenia możliwości
finansowych przedsiębiorstwa. Inne kryterium jest związane z konsumentem jako
obiektem oddziaływania reklamowego oraz produktem jako przedmiotem reklamy.
Musimy ustalić rodzaj i wielkość segmentu rynku obsługiwanego przez
przedsiębiorstwo i dokonać charakterystyki konsumentów tworzących ten segment.
Potrzebne są nam wiadomości dotyczące np. stylu życia konsumentów, ich zachowań,
przynależności do grup itp. Największe obroty firma zawdzięcza klientom lojalnym
wobec danej marki. Do kryteriów wyboru środków reklamy zaliczamy również produkt
i jego charakterystykę. Produkt zaspokaja różnorodne potrzeby klientów. W
zależności od ich rodzaju produkt może być reklamowany za pomocą środków o
różnym zasięgu oddziaływania i różnym stopniu selektywności. Wszystkie kryteria
są zmienne dlatego, że zmianie ulegają potrzeby i zachowania konsumentów,
produkt, jego zdolność do zaspokajania potrzeb.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|