
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Projektowanie i zarządzanie kanałami
dystrybucji w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy
W Polsce już od ponad 20-tu lat przedsiębiorstwa mają trudności ze sprzedażą
oferowanych produktów, co jest rezultatem relacji pomiędzy popytem i podażą.
Przez wiele lat, w sytuacji rynku sprzedaży, bardziej przydatna od umiejętności
sprzedawania była umiejętność bronienia się przed klientem. Gdy zaczęły się
trudności ze sprzedażą, wiele przedsiębiorstw rozpoczęło poszukiwania takiego
sposobu działania na rynku, który pozwoli realizować zamierzony cel. Celem tym
może być osiąganie określonego zysku, udziału w rynku, zdobycie nowych klientów
czy wprowadzenie nowych produktów. Sposobem na realizacje celu było poznanie i
stosowanie marketingu. Dla firmy zorientowanej marketingowo posiadanie produktu
stanowi jedynie punkt wyjścia dalszych działań. Teraz produkt musi zostać
sprzedany i dostarczony finalnemu odbiorcy. Wszystkie podmioty uczestniczące w
sposób bezpośredni lub pośredni w tej działalności tworzą
kanał dystrybucji, który obejmuje wiele
czynności. Nawet najlepszy produkt, dobrze promowany i sprzedawany po
korzystnych cenach, nie przyniesie spodziewanych zysków firmie, jeżeli producent
nie zorganizuje odpowiedniego systemu dystrybucji. Obecnie, podjęcie decyzji o
sposobie sprzedaży produktów stało się czynnikiem rynkowego sukcesu firmy.
Transformacja gospodarki zmusiła przedsiębiorstwa do zwiększenia nakładów na
sprzedaż, a w tym szczególnie na dystrybucję. Dziś, kluczem do sukcesu
rynkowego, oprócz atrakcyjnego produktu i dobrej ceny jest także skuteczna
dystrybucja, czyli taka kiedy towary docierają
do klientów, gdy ci ich potrzebują, tam gdzie ich potrzebują oraz w takiej
ilości i stanie, w jakim są zapotrzebowane. Decyzje dotyczące kanału
marketingowego należą do najbardziej złożonych i poważnych, przed którymi staje
przedsiębiorstwo. Każdy kanał warunkuje odmienny poziom sprzedaży i kosztów.
Jeżeli firma dokona wyboru kanału marketingowego to będzie z niego korzystało
przez dłuższy okres. Wybrany kanał będzie w sposób istotny oddziaływał na
pozostałe
elementy marketingu-mix i ulegał ich wpływom. W
warunkach konkurencji, uczestnicy kanału powinni rozłożyć swoje zadania w sposób
umożliwiający minimalizację kosztów globalnych, przy założeniu oczekiwanych
planowanych poziomów użyteczności. Każdy producent określa cele swojego kanału
stojąc w obliczu wielu czynników ograniczających. Projektowanie kanału wymaga
określenia: jego użyteczności, podstawowych wariantów kanałów (rodzaje i liczba
pośredników, w szczególności dystrybucja intensywna, wyłączna lub selektywna)
oraz warunków i zakresów odpowiedzialności w kanale. Należy przeprowadzić ocenę
każdego wariantu struktury kanału z punktu widzenia kryterium ekonomicznego,
kontroli i administracji. Zarządzanie kanałem wymaga doboru określonych
pośredników i ich skutecznego motywowania. Celem podstawowym jest zbudowanie
poczucia partnerstwa i wspólne programowanie dystrybucji. Ze względu na ciągłe
zmiany w otoczeniu marketingowym, konieczne jest okresowe modyfikowanie całego
systemu struktury kanału.
Kanały marketingowe charakteryzują się ciągłymi
zmianami. Trzy spośród najbardziej znaczących trendów to rozwój systemów
marketingowych zintegrowanych poziomo, pionowo i systemów wielokanałowych. We
wszystkich przypadkach może wystąpić konflikt - pionowy, poziomy i
wielokanałowy. Jego źródłami mogą być niekompatybilność celu, niejasno określone
role i kompetencji, różnice w sposobie postrzegania zdarzeń oraz wysoki stopień
zależności. Sposoby opanowywania tych konfliktów mogą polegać na: przyjęciu
nadrzędnych celów, wymianie osób, kooptacji, wspólnym członkostwie w
stowarzyszeniach handlowych oraz korzystaniu z dyplomacji, mediacji i arbitrażu.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|