
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Zarządzanie jakością w świetle norm ISO
9000-14000 na przykładzie firmy
Obecnie przedsiębiorstwa dla osiągnięcia zgodności z
koncepcją TQM powinny sprostać wymaganiom
stawianym przez międzynarodowe
normy ISO serii 9000. Co więcej, posiadanie
certyfikatu ISO 9001 lub 9002 coraz częściej jest koniecznym warunkiem
przystąpienia do współpracy w charakterze dostawcy. Warunkiem
kompleksowego zarządzania jakością jest
systemowe traktowanie organizacji. Określa się trzy systemy, za które
menedżerowie ponoszą odpowiedzialność: system społeczny, czyli kulturowy, system
zarządzania i system techniczny. System to "ciąg funkcji lub działań w obrębie
organizacji, współpracujących, aby osiągnąć jej cele". Części systemu muszą się
wzajemnie wspomagać. Ludzie muszą współpracować dla dobra całego systemu albo
nastąpi suboptymalizacja. Kiedy poszczególne części organizacji nie wspomagają
innych jej części, to organizacja nie może się skupić na
kompleksowym zarządzaniu jakością. Zadanie
kierownictwa polega na doprowadzeniu do tego, aby wszyscy koncentrowali się na
celach systemu. System społeczny, zwany też systemem kulturowym, to zbiór
przekonań i wynikających z nich zachowań wspólnych dla całej organizacji.
Niektóre firmy rozpoczynają wdrażanie swoich inicjatyw jakościowych od dążenia
do zmian systemu kulturowego. System techniczny składa się z takich czynników,
jak stosowane technologie i infrastruktura (w tym rozwiązania ergonomiczne,
oprogramowanie i sprzęt komputerowy oraz inwestycje kapitałowe potrzebne do
wypełnienia misji firmy). System zarządzania wyznacza efektywność procesów, za
pośrednictwem których organizacja zarządza swoimi zasobami ludzkimi i
materialnymi.
Ciągłe doskonalenie jakości i upełnomocnienie
pracowników prowadzi do zmniejszania, a nie do zwiększania działów kontroli
jakości. Wszyscy, od robotników w zakładzie produkcyjnym do członków naczelnego
kierownictwa, ponoszą odpowiedzialność za doskonalenie jakości. Działy kontroli
jakości zazwyczaj mierzą jakość, sprawdzając ją na końcu procesu wytwarzania.
TQM oznacza, że robotnicy zwracają uwagę na jakość w każdej fazie procesu
produkcyjnego, a kierownicy wyszukują przyczyny odchyleń. Sukces firmy zależy
nie tylko od jej wielkości, ale od tego czy jest ona ekspansywna. Firma powinna
do czegoś dążyć, powinna chcieć coś osiągnąć w swojej dziedzinie. Małe ale
mobilne firmy często odnoszą sukces i wtedy stają się wielkie. Firma,
wkraczająca w przyszłość i taka która chce się rozwijać, musi wiedzieć, czym
chce być, jakie cele i w jaki sposób ma je osiągnąć, jakie ma szansę powodzenia,
z jakimi zagrożeniami musi się liczyć w osiągnięciu pozycji. Menedżerowie muszą
opracować koncepcję całościowego rozwoju firmy i jego przyszłej pozycji na rynku
i otoczenia. Tak opracowana koncepcja uwzględniająca własne wyobrażenia o
przyszłości i uwarunkowania sytuacyjne oraz potrzeby i możliwości nazywa się
strategią. Strategia to określona koncepcja systemowego działania (plan
działań), polegająca na formułowaniu zbioru długookresowych celów
przedsiębiorstwa i ich modyfikacji w zależności od zmian zachodzących w jego
otoczeniu, określeniu zasobów i środków niezbędnych do realizacji tych celów
oraz sposobów postępowania zapewniających optymalne ich rozmieszczenie i
wykorzystanie w celu elastycznego reagowania na wyzwania rynku i zapewnienie
przedsiębiorstwu korzystnych warunków egzystencji i rozwoju.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|