
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Analiza gospodarki magazynowej na
przykładzie przedsiębiorstwa
Analiza gospodarki magazynowej na przykładzie
przedsiębiorstwa, to temat mający za zadanie ukazanie przedsięwzięć, metod i
sposobów
działań logistycznych mających na celu
usprawnienie działania przedsiębiorstwa i stworzenia warunków, które zintegrują
firmę z otoczeniami dalszym i bliższym, co w konsekwencji przyczyni się do
zdobycia przewagi nad konkurentami.
Magazynowanie, tak jak i transport, jest ważnym
elementem zarządzania logistycznego. Celem
tworzenia łańcuchów logistycznych jest
oddziaływanie na łańcuch magazynowo-transportowy, a więc prowadzi do
modernizacji magazynów, lepszej organizacji służb magazynowych oraz
minimalizacji zapasów, w których są zamrożone środki finansowe.
Zarządzanie logistyczne w magazynowaniu musi
więc obejmować te dwa obszary działań: gospodarkę magazynową oraz gospodarkę
zapasami. Celem głównym niniejszego opracowania jest przedstawienie wpływu
zarządzania logistycznego a szczególnie gospodarki magazynowej na
zdobywanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa,
tzn. określenie źródeł przewagi konkurencyjnej. Cele cząstkowe poruszają
problemy zarządzania magazynem, łańcuchem dostaw i zarządzania jakością, w
kontekście logistycznie zorientowanego przedsiębiorstwa. W warunkach gospodarki
wolno rynkowej zdecydowana większość przedsiębiorstwa zmaga się z problemami
związanymi z konkurencyjnością i konkurowaniem. Firmy konkurują ze sobą o
względy klientów, po to aby zwiększyć swoje zyski, utrzymać się na rynku i
osiągnąć w konsekwencji zadawalające rezultaty. Często konkurowanie przybiera
formy bardzo agresywne, a czasami nawet dochodzi do wojen między firmami. W
walce konkurencyjnej techniki i narzędzia logistyczne okazać się mogą bardzo
pomocne. Rozwiązania logistyczne mogą bowiem przyczynić się do poprawy
pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Dzięki
takim procesom jak
zarządzanie łańcuchem dostaw, wykorzystaniu
strategii ECR oraz koncepcji zarządzania jakością klienci otrzymują towar
szybko, na czas, po wcześniej ustalonej cenie, a na wypadek problemów lub awarii
mogą liczyć na obsługę posprzedażową i profesjonalny z punktu widzenia logistyki
serwis. Dynamicznie zmieniający się rynek, a w istocie oczekiwania i potrzeby
szeroko pojętego konsumenta wymagają zintegrowanych działań marketingowych i
logistycznych. Zadowolenie nabywcy jest bowiem nie tylko wynikiem pozytywnej
oceny produktu, jego jakości i ceny, ale także jego dostępności w odpowiednim
czasie i miejscu zapotrzebowania. Obecnie nie można wyraźnie wskazać na to,
jakie źródła przewagi konkurencyjnej są najważniejsze do jej zdobycia. Również
nie wydaje się, aby była jedna i tylko jedna uniwersalna strategia zdobywania
tejże przewagi. Otoczenie zarówno to bliższe i dalsze ma największy wpływ na
wybór strategii i na to, które ze źródeł bardziej wpływają na przewagę danej
firmy. Godny uwagi jest fakt, że firmy polskie są w pewien sposób skazane na
przestrzeganie różnych wymogów stanowiących standard w krajach wysoce
rozwiniętych. Szczególny nacisk kładzie się na wymagania dotyczące jakości
produktów. Firmy starają się zdobyć certyfikat, stanowiący świadectwo ich
dorobku i pozycji na rynku. Normy ISO są dowodem bezpieczeństwa dla klientów i
wysokiej jakości produktów. Wiek XXI jest okresem globalizujących się systemów
gospodarczych państw, coraz częściej konkurujących ze sobą poprzez udoskonalanie
i unowocześnianie szeroko stosowanej logistyki. W wyniku gwałtownego rozwoju
informatyzacji wspomagającej zarządzanie, a także w wyniku ujednolicenia w skali
globalnej potrzeb konsumentów, logistykę traktuje się dzisiaj jako jeden z
warunków osiągania przewagi konkurencyjnej w firmie i pomiędzy firmami. Dobrze,
że w przypadku polskich przedsiębiorstw zarządzanie logistyczne uznawane jest za
kluczowy czynnik uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Wykorzystanie logistyki w
rodzimych formach dopiero zaczyna stopniowo wykraczać poza poziom operacyjnym.
Przedsiębiorstwa świadome zagrożeń ze strony silnej konkurencji, przygotowują
się do wykorzystania jej na poziomie strategicznym. Jednak wciąż jest to proces
zbyt powolny w porównaniu do konkurencyjnych firm zagranicznych. Rozwiązania
logistyczne wpływające na konkurencyjność przedsiębiorstwa dotyczą, co wykazano
w zaprezentowanym materiale teoretycznym i przytoczonych wynikach badań
rynkowych, wpływu na konkurowanie ceną, produktem oraz poziomem logistycznej
obsługi klienta. Wiele z tych rozwiązań wpływa jednocześnie na dwa lub więcej
elementów konkurowania. Mówi się o przeciwstawnym charakterze tegoż wpływu,
czyli poprawienie jednego elementu np. jakości, to pogorszenie innego np.
konkurencyjności cenowej. Powinno dążyć się do rozwiązań umożliwiających
jednoczesną poprawę wszystkich elementów. Dzięki stosowaniu rozwiązań
logistycznych możliwe staje się jednoczesna poprawa poziomu obsługi klienta,
obniżka kosztów i poprawa jakości.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|