
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Komunikacja interpersonalna
Komunikowanie się jest procesem słownej (werbalnej) i bezsłownej (pozawerbalnej)
wymiany informacji między ludźmi, umożliwiającym poznawanie siebie nawzajem i
współdziałanie ze sobą w różnych sytuacjach życiowych (przyjemnych i przykrych),
przy pokonywaniu trudności, odpoczynku, zabawie, w nauce czy w pracy. Żyjąc
wśród ludzi dzielimy się z nimi naszymi myślami, przeżyciami, doświadczeniami,
posiadaną wiedzą o świecie i innych ludziach oraz poznajemy to, co oni chcą nam
przekazać. Jest to potrzebne do: wypracowania i utrzymania poprawnych stosunków
w szkole, w grupie koleżeńskiej, w rodzinie i w zakładzie pracy, zaspokojenia
różnorakich potrzeb, a zwłaszcza ciekawości, (czasami próżności czy snobizmu),
potrzeby bezpieczeństwa, bycia wśród ludzi (afiliacji), obiektywizmu i
sprawiedliwości w ocenie zachowań, obrony własnej godności i niezależności,
uznania ze strony innych osób oraz szacunku i prestiżu, wpływania na postawy i
zainteresowania innych ludzi, rozwijania i doskonalenia własnej osobowości,
załatwiania różnych spraw w urzędzie, w sklepie, na poczcie, w banku itp.
Umiejętność wzajemnego porozumiewania się jest więc ważnym procesem społecznym,
kształtującym relacje między ludźmi. Ma też wpływ na poczucie własnej wartości
osób mówiących i słuchających. O efektywności komunikacji interpersonalnej
decyduje sposób, w jakim ludzie porozumiewają się ze sobą. Jeśli chcemy
skutecznie porozumieć się z kolegą, ojcem, nauczycielem, babcią itp. musimy
mówić językiem, który będzie dla nich zrozumiały (na to mamy wpływ), oni też
powinni czynić to samo (ale na to nie mamy bezpośredniego wpływu).
Skuteczna komunikacja nie może być monologiem,
gdzie tylko jedna osoba długo mówi. Powinna być natomiast dialogiem, wymianą
myśli między różnymi osobami, które w rozmowie zamieniają się rolami nadawcy i
odbiorcy komunikatów.
Komunikacja interpersonalna jest podstawowym
warunkiem egzystencji każdej organizacji. Wynika to z faktu, że ludzie - jako
istoty społeczne - komunikują się ze sobą nie tylko w celu zaspokojenia swoich
indywidualnych potrzeb, ale również w celu utrzymania i rozwijania tworzonych
przez siebie organizacji.
Konkurencyjność przedsiębiorstw w coraz
większym stopniu uzależniona jest od informacji uzyskiwanej w procesie
komunikacji, którą na poziomie przedsiębiorstwa można rozpatrywać jako
komunikację zewnętrzną (przebiegającą między organizacją a jej otoczeniem
zewnętrznym) i wewnętrzną (odnoszącą się do interakcji między członkami
organizacji). Te dwa rodzaje komunikacji umożliwiają przepływ informacji między
podmiotami zewnętrznymi i wewnętrznymi zarządzania kadrami.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|