
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Projekt rozwoju promocji usług w
banku
Zmiany zasad funkcjonowania rynku finansowego, a zwłaszcza wzrost liczby banków,
rozwój konkurencji między nimi, upowszechnianie wiedzy o usługach bankowych oraz
zmiany kulturowe, polegające na coraz większej orientacji kredytowej
społeczeństwa, spowodowały wzrost zainteresowania marketingiem w bankach.
Obecnie polskie banki przechodzą przez podobne etapy akceptowania orientacji
marketingowej, jakie występowały w krajach rozwiniętych po II wojnie światowej.
Dowodem tego jest powstawanie nowych banków o różnej formie własności, aktywność
zagranicznych banków, pojawienie się bogatszej oferty usług, duża aktywność
promocyjna wielu banków krajowych. Spoglądając na rozwój gospodarczy świata w
dłuższej perspektywie czasowej, dostrzega się wyraźne zmiany. Jednym z istotnych
aspektów tych zmian jest zróżnicowanie roli poszczególnych sektorów w tworzeniu
dochodu narodowego. Teoria trzech sektorów wskazuje, że rola sektora usługowego
zaczyna być znacznie wyższa niż sektorów pozostałych, tzn. rolnictwa i
przemysłu. Coraz większe znaczenie usług związane jest nie tylko z popytem
ludności, ale także zapotrzebowaniem ze strony gospodarki. Mówiąc o rozwoju i
roli usług w gospodarce, należy dostrzegać usługi świadczone na rzecz
przedsiębiorstw oraz instytucji. Bank obsługuje zarówno ludność, jak i
przedsiębiorstwa. Satysfakcja, która towarzyszy nabywcy przy zakupie towaru w
sklepie, nie towarzyszy klientowi zaciągającemu kredyt w banku. Zadaniem
marketingu bankowego jest więc takie
kształtowanie cech usługi, aby wykreować pewne substytuty dające satysfakcję
klientowi. Korzyści wynikające ze stosowania karty plastikowej do bankomatów są
takie, że dostarczają pieniędzy poza normalnymi godzinami urzędowania i
oszczędzają klientowi czas. Klient może także cenić sobie fakt otrzymania
czystych banknotów. Często poziom usługi zależy od nastroju, samopoczucia,
stopnia zmęczenia czy poziomu koncentracji pracownika. Stopień satysfakcji
klienta jest więc uzależniony od wielu nie dających się przewidzieć czynników.
Wynika z tego, że standard usług bankowych oraz poziom korzyści i zadowolenia
klienta mogą być różne, w zależności od oddziału, bo różne jest podejście
pracowników banku lub też różne procedury stosują banki. Niezmiernie ważnym
elementem strategii marketingowej jest
wypracowanie pewnej namacalnej, wizualnej strony usług finansowych. Taką formą
ich prezentacji są np. atrakcyjne karty kredytowe czy karty do bankomatu. Ich
ładna, estetyczna strona zewnętrzna stanowi pewien uchwytny element całej
usługi. Podobnie książeczki czekowe: wygodne rozmiary dostosowane do portfeli,
estetyczna trwała oprawa to także zewnętrzna forma usługi transferu pieniędzy.
Działalność marketingowa wymaga nie tylko
wytworzenia odpowiedniego produktu i oferowania go w odpowiednim miejscu i
czasie, po odpowiedniej cenie, ale także odpowiedniego zestawu narzędzi
promocji, które przesądzają o szybkości sprzedaży produktu na rynku oraz
tworzeniu i utrwalaniu pozytywnego wyobrażenia o banku i jej produktach.
Promocja, zwana również polityką
komunikacji lub komunikowania się banku z rynkiem, stanowi integralny jego
element strategii marketingowej. Obejmuje ona
zespół działań i środków, za pomocą których bank przekazuje na rynek informacje
charakteryzujące produkt lub usługę, kształtuje potrzeby nabywców oraz pobudza,
ukierunkowuje i zmniejsza elastyczność popytu. Bank komunikuje się z rynkiem w
celu wywołania zamiennych reakcji ze strony kupujących. Z kolei nabywcy
komunikują się z bankiem poprzez akceptacje lub negację (odrzucenie) jego
polityki marketingowej. Promocja oznacza więc swoisty dialog między bankiem i
klientem, realizowany z jednej strony przez działania informacyjno -
nakłaniające, a z drugiej sprzężenie zwrotne między nabywcą i odbiorcą oferty
promocyjnej.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|