
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Analiza programu kampanii
reklamowej na przykładzie firmy
Współczesne przedsiębiorstwa działające w coraz bardziej niestabilnym otoczeniu,
w procesie konkurowania ze sobą wykorzystują najczęściej
marketingowe instrumenty oddziaływania na
rynek. Popularny w teorii marketingu, tzw. marketing mix tworzy pięć elementów
składowych:
produkt, cena, promocja, dystrybucja oraz personel.
Elementem służącym do komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem jest promocja
i reklama. Reklama to (oprócz sprzedawcy) najstarszy instrument promocji –
angielscy historycy utrzymują, iż pierwsza reklama z prawdziwego zdarzenia
zachęcała do kupna herbaty i została zamieszczona na łamach londyńskiego pisma „Mercurius
Politicus” już w 1658 roku.
Reklama jest wszechobecna tam, gdzie rynek
konsumenta, a nie producenta, gdzie konkuruje się o ograniczone środki nabywców,
dając im możliwość wyboru produktów. W PRL-u nie było więc systematycznego
lansowania produktów szybko zbywalnych, ale jakieś pojedyncze reklamy się
trafiały. W telewizji w latach 60-tych nakłaniano do zakupów w domach towarowych
PDT, w pierwszej połowie lat 70-tych reklamowano w tym medium motocykle Java i
płyny Ludwik. Obecnie polski rynek reklamy kryje w sobie jeszcze bardzo wiele
możliwości. Polscy obywatele przywiązują coraz większą uwagę do reklamy. Z kolei
politycy uważają ją za narzędzie doraźnych manipulacji nastrojami wyborców.
Chętnie demonstrują swą skuteczność, forsując kolejne ograniczenia jej wolności.
Nie sposób jednak zaprzeczyć, że dobra reklama przyspiesza rozwój gospodarczy i
jest potężnym narzędziem zdobywania przewagi konkurencyjnej. W warunkach
gospodarki rynkowej zdobywanie przewagi konkurencyjnej wydaje się być
najtrudniejsze do osiągnięcia. Dlatego też współczesne przedsiębiorstwa sięgają
po coraz to nowsze narzędzia i techniki do jej zdobywania – wśród których
reklama zajmuje zdecydowanie wysokie miejsce w hierarchii. Nowoczesna reklama
jest w dużej mierze wynalazkiem ostatnich kilkudziesięciu lat, jednak przekaz
informacji był częścią handlu niemal tak długo, jak długo ludzie wymieniali się
między sobą towarami. Pojawienie się nowych technologii i badań w coraz większym
stopniu komplikowało proces reklamy na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci.
Jednakże zadania reklamy nie uległy zmianie od czasów glinianych tabliczek z
Babilonu czy szyldów na tawernach w średniowiecznej Anglii. Można zaryzykować
stwierdzenie, iż żadnemu z elementów promocji nie poświęca się tyle miejsca w
literaturze, czasopismach i zeszytach naukowych, ile reklamie. Z uwagi na to, że
reklama najbardziej oddziałuje na podświadomość człowieka – nauka o niej rozwija
się i tworzy charakterystyczne dla siebie podziały. Najprościej reklamę można
określić jako jeden z instrumentów marketingu wchodzących w skład grupy
instrumentów aktywizacji sprzedaży. Zakres i treść działalności reklamowej
zależą od rodzaju i zakresu stosowania innych instrumentów, a równocześnie
wpływają na proces ich kształtowania. Reklama spełnia określone cele.
Cele reklamy – są to cele, których wypełnieniu
służy komunikacja, nakreślone tak, aby zapewnić wykonanie określonych zadań w
ramach całościowego programu marketingowego.
Funkcje reklamy można rozpatrywać w dwóch
aspektach. Podstawowe znaczenie ma aspekt informacyjny reklamy. Za pomocą
reklamy informuje się konsumentów o produktach wprowadzanych na rynek,
znajdujących się już na rynku, warunkach sprzedaży itp. drugim aspektem funkcji
reklamy jest jej aspekt zachęcający i nakłaniający do określonego działania
produktu. Reklama jest więc działalnością informacyjną, która zachęca i nakłania
do określonego postępowania na rynku. Funkcje zachęcania i nakłaniania są
związane z funkcją informacyjną reklamy. Celem nadrzędnym wszelkich działań
reklamowych jest wzrost poziomu sprzedaży produktów usług. Jednak w zależności
od stopnia świadomości istnienia produktu i jego pozycji na rynku stosowane są
różne techniki komunikacji z klientem. Wybór celu reklamy winien opierać się na
całościowej analizie bieżącej sytuacji rynkowej dotyczącej obszaru, w którym się
poruszamy. Na przykład, jeśli produkt jest w fazie dojrzałości i
przedsiębiorstwo jest liderem rynkowym oraz jeżeli popularność marki wśród
konsumentów jest mała, to właściwym celem byłoby spowodowanie wzrostu
korzystania z danej marki. Z drugiej strony, jeżeli produkt jest nowy, a
przedsiębiorstwo nie jest liderem na rynku, lecz jego marka posiada przewagę
wobec produktu lidera, wówczas właściwym celem jest przekonanie konsumentów o
wyższości danej marki.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|