
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Analiza konkurencji na rynku
telekomunikacyjnym w Polsce
Prace zajmujące się badaniem sektorów i analizowaniem stanu konkurencji w tych
sektorach stanowią już od dawna ważny przedmiot badań wielu firm, zarówno
znajdujących się już w tym sektorze, jak i chcących dopiero do niego wejść.
Opracowania takie są podstawą podejmowania wielu ważnych decyzji przez różne
firmy, czy inspirowania ich kierunków rozwoju. W warunkach silnej i narastającej
konkurencji, podstawą utrzymania się przedsiębiorstwa na rynku jest pozytywna
ocena przez konsumentów oferty asortymentowej, w porównaniu z ofertami firm
konkurencyjnych. Zadowolenie konsumentów jest uzależnione m. in. od stałego
rozszerzania pola wyboru, co ma miejsce przez dostarczenie na rynek nowych
produktów. Innowacje asortymentowe stają się ważnym składnikiem procesu
zaspokajania potrzeb konsumentów. Jest to instrument umożliwiający
przedsiębiorstwu rozwój i
zdobywanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Analiza sektora i konkurencji pomaga w
zidentyfikowaniu cech (sił) w zewnętrznym otoczeniu firmy, które wpływają na jej
strategiczne opcje i szanse.
Otoczenie konkurencyjne określa warunki
funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa w określonej branży czy na określonym
rynku. Pojęcia "branża", "przemysł", "rynek", jako pojęcia bardzo szerokie, są
mało przydatne w analizie warunków działania konkretnego przedsiębiorstwa.
Analiza otoczenia musi tu być sprowadzona do
rynku jednego wyrobu lub grupy wyrobów. Postulat ten spełnia model analizy
zbudowany przez
M. E. Portera, ograniczający otoczenie
konkurencyjne do sektora. Według Portera sektorem jest grupa przedsiębiorstw
wytwarzających wyroby lub usługi będące substytutami. Można przyjąć, że sektor
to część określonego przemysłu grupująca przedsiębiorstwa produkujące wyroby lub
usług o podobnym przeznaczeniu. Strukturalnym zmianom często towarzyszą zmiany
granic sektorów. Ewolucja sektora wywołuje silną tendencję do przesuwania się
tych granic, czyli zwiększenie lub zmniejszenie rozmiarów sektora. Kryterium
wydzielenia określonego sektora może być korzystanie przez jego uczestników z
tych samych źródeł zaopatrzenia i zaspokajanie tych samych grup nabywców. Na
przykład: produkcja i sprzedaż piwa to dwa odrębne sektory. Dla sektora
producentów piwa dostawcami są sektory producentów puszek, butelek, ekstraktu
słodowego, urządzeń do produkcji i butelkowania lub puszkowania piwa, a
nabywcami sektor dystrybutorów piwa. Dla sektora dystrybutorów piwa dostawcą
jest m. in. sektor producentów piwa, a nabywcami sklepy spożywcze, hotele,
restauracje itp. Konieczne jest również wyodrębnienie terytorialne sektora. W
zależności od zakresu działania danej firmy
analiza sektora będzie przeprowadzana w ujęciu
lokalnym (miasta, gminy, dzielnicy, osiedla), regionalnym, krajowym czy
międzynarodowym. W przypadku prowadzenia analizy w przedsiębiorstwie o
zdywersyfikowanym portfelu produkcji należy najpierw zidentyfikować sektory, w
których ono działa. Większość dużych firm jest w mniejszym lub większym
zdywersyfikowana, co oznacza, że działają równocześnie w kilku, a nawet w
kilkunastu sektorach. Wymaga to prowadzenia analizy konkurencji oddzielnie dla
każdego z sektorów. Aplikacyjna wartość analiz otoczenia w dużej mierze zależy
od przyjęcia właściwego poziomu analizy. Badania sektora zbyt zagregowanego nie
dają wystarczająco szczegółowych i konkretnych informacji, na których można
oprzeć budowanie strategii. Jeszcze inny zakres badania jest w sektorach
rozproszonych. Sektor rozproszony skupia dużą liczbę przedsiębiorstw małej lub
średniej wielkości, z których żadne nie ma znaczącego udziału w rynku i nie może
silnie oddziaływać na wyniki całego sektora.
Sektory rozproszone występują w wielu obszarach
polskiej gospodarki, często w rolnictwie i w dziedzinie przetwórstwa
żywnościowego. Kompleksowym
celem strategii konkurencji jest znalezienie
takiej pozycji przedsiębiorstwa w sektorze, na której będzie ono mogło
najskuteczniej obronić się przed tymi czynnikami lub mieć na nie korzystny
wpływ. Łączna siła tych pięciu czynników może stać się boleśnie oczywista
wszystkim konkurentom. Jednak aby sobie z nimi poradzić, twórca strategii firmy
musi analizować źródła każdej z tych sił konkurencyjnych. Zidentyfikowanie
podstawowych źródeł konkurencji dostarcza podstaw do opracowania strategii dla
przedsiębiorstwa. Analiza źródeł konkurencji wyróżnia krytyczne mocne i słabe
punkty przedsiębiorstwa, ocenia lokalizację przedsiębiorstwa w jego sektorze,
ujawnia obszary na których strategiczne zmiany mogą przynieść największą
efektywność inwestycji oraz wyróżnia miejsca, w których trendy sektorowe
zapowiadają osiągnięcie maksymalnego znaczenia bądź to w postaci możliwej do
wykorzystania szansy, bądź to w postaci zagrożenia. Rozumienie tych źródeł jest
bardzo pomocne przy określaniu zakresu i stopnia atrakcyjności danego sektora.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|