
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Badania marketingowe i ich
skuteczność w procesie tworzenia oferty handlowej
Podstawą decyzji marketingowych podejmowanych w przedsiębiorstwie, zarówno
dotyczących dłuższego, jak i krótszego okresu, są informacje. Informacje
stanowią wynik przetworzenia i analizy danych marketingowych. Zapotrzebowanie
menedżerów na informacje zależy od rodzaju problemów, jakie mają oni rozwiązywać
w związku z
zarządzaniem działaniami marketingowymi
przedsiębiorstwa. W różnych warunkach zarządzania przedsiębiorstwem menedżerowie
mogą mieć do czynienia z przeładowaniem danymi lub, przeciwnie, z ich
niedostatkiem. Obie te sytuacje nie są pożądane z punktu widzenia sprawności
procesów decyzyjnych. Dane mogą pochodzić z różnych jednostek organizacyjnych
przedsiębiorstwa. Na przykład mogą to być dane o stanie rozliczeń z pośrednimi
ogniwami zbytu i wielkości realizowanej za ich pośrednictwem sprzedaży, dane o
kosztach kształtowania nowego produktu lub dane o reklamacjach odbiorców.
Znaczna część danych pochodzi z zewnątrz przedsiębiorstwa, jak na przykład dane
o wielkości sprzedaży firm konkurencyjnych, dane o kosztach reklamy w różnych
środkach przekazu, dane o postępowaniu nabywców na rynku, raporty o ogólnym
stanie gospodarki itp. Niektóre z nich uzyskuje się bezpłatnie, otrzymanie
innych kosztuje. Analiza danych i ich przetworzenie w informacje są dokonywane z
punktu widzenia potrzeby rozwiązania określonego problemu marketingowego,
podjęcia decyzji marketingowej lub zespołu decyzji. Użyteczność informacji
zależy od tego, czy informacje są istotne i dostateczne dla rozwiązywanego
problemu (podejmowanej decyzji), aktualne i dokładne. Poza tym ich uzyskanie nie
powinno sprawiać trudności (dostępność informacji) i nie powinno wiązać się z
ponoszeniem zbyt dużych kosztów. O wartości informacji decyduje to, czy
przyczyniają się one do poprawy trafności podejmowanych decyzji. Znaczna część
decyzji marketingowych jest podejmowana w warunkach niepewności, a zatem w
sytuacjach, gdy decydenci nie mają możliwości dokładnego określenia
prawdopodobnych skutków podjętych działań. Może to wynikać między innymi z nie w
pełni przewidywalnych zmian otoczenia rynkowego. Informacje, którymi dysponuje
dane przedsiębiorstwo, mogą być traktowane jako jeden z jego zasobów, obok
zasobów finansowych, rzeczowych i ludzkich. Informacje marketingowe dotyczące
rynku, na którym działa (lub planuje działanie) przedsiębiorstwo, są
wykorzystywane w procesie zarządzania. Niekiedy utożsamia się nawet zarządzanie
przedsiębiorstwem z zarządzaniem strumieniami informacji. W
procesach podejmowania decyzji menedżerowie
marketingu zgłaszają zapotrzebowanie na informacje. To zapotrzebowanie jest
konfrontowane z danymi napływającymi do przedsiębiorstwa oraz posiadaną przez
nie wiedzą, czyli zasobem informacji przetworzonych wcześniej, w podobnych lub
innych procesach decyzyjnych. Jeśli zapotrzebowanie na informacje jest większe
(lub odmienne) od posiadanego zasobu, powstaje potrzeba pozyskania dodatkowych
danych drogą badań marketingowych.
Badania marketingowe to celowe, systematyczne i
obiektywne gromadzenie, przetwarzanie i analiza danych istotnych dla
podejmowania decyzji z zakresu marketingu w przedsiębiorstwie. Cel badań zależy
od problemu, jaki ma być rozwiązany na podstawie ich wyników. Określenie badań
jako działań systematycznych oznacza, że są one zaplanowane i zorganizowane
według określonych zasad. Obiektywność badań to inaczej mówiąc bezstronność i
niezależność ich wyników. Powyższa definicja jest pewnego rodzaju wzorcem. Z
różnych powodów niektóre badania marketingowe realizowane w praktyce nie mają
wszystkich wymienionych wyżej cech. Na przykład niekiedy realizuje się projekty
badawcze z pominięciem niektórych zasad metodologicznych z uwagi na presję czasu
lub ograniczone środki finansowe. Również obiektywność badań nie zawsze jest
zachowana. Zdarzają się projekty badawcze realizowane przez agencje badań lub
własne komórki badawcze przedsiębiorstwa „na zamówienie”, np. w celu
uzasadnienia już podjętych decyzji marketingowych. Według innej, szerszej
definicji badania marketingowe są procesem obejmującym definiowanie problemów i
możliwości marketingowych, systematyczne zbieranie i analizę danych oraz
zalecanie posunięć mających na celu poprawę sprawności
działań marketingowych przedsiębiorstwa.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|