
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Techniki sprzedaży ubezpieczeń
Działalność ubezpieczeniowa jest zróżnicowana i
zależy od wielu czynników. W chwili obecnej towarzystwa ubezpieczeń na życie
stoją nie tylko u progu silnego i dynamicznego rozwoju, ale także zaostrzonej
walki o dotychczasowych i potencjalnych klientów. Jest to związane z
przeprowadzoną reformą ubezpieczeń społecznych, z pełnym dopuszczeniem na rynek
polski banków zagranicznych oraz rosnącą konkurencją w postaci funduszy
powierniczych i funduszy emerytalnych. Dotychczasowy rozwój i obecny
stan sektora ubezpieczeniowego w Polsce jest
związany z całokształtem zachodzących w ostatnich latach zmian systemu
gospodarczego oraz społeczno – politycznego. Zmiany w funkcjonowaniu tego
sektora nastąpiły po wejściu w życie ustawy o działalności ubezpieczeniowej.
Branża ubezpieczeniowa ulega naturalnej ewolucji, a proces transformacji
polskiej gospodarki sprzyja wielu pozytywnym zmianom w funkcjonowaniu
ubezpieczeń. W chwili obecnej
towarzystwa ubezpieczeń na życie stoją nie
tylko u progu silnego i dynamicznego rozwoju, ale także zaostrzonej walki o
dotychczasowych i potencjalnych klientów. Jest to związane z przeprowadzaną
reformą ubezpieczeń społecznych, z pewnym dopuszczeniem na rynek polski banków
zagranicznych oraz rosnącą konkurencją w postaci funduszy powierniczych i
emerytalnych.
Analiza rynku ubezpieczeniowego na życie w Polsce
potwierdza, że urozmaicenie produktów i duży zakres usług powoduje wzrost
zainteresowania tą ofertą ze strony klienta. Działalność ubezpieczycieli spełnia
oczekiwania odbiorców i wychodzi naprzeciw ich potrzebom. Obecnie
sektor ubezpieczeń na życie znajduje się w
początkowej fazie wzrostu. Branża ta jest kształtowana przez takie czynniki, jak
np.: niewydolność państwowego systemu ubezpieczeń społecznych, moda na
ubezpieczenia, starzenie się społeczeństwa, silna potrzeba uniezależnienia się
od państwowej emerytury, pojawienie się nowych instrumentów finansowych. Nie ma
jeszcze wykształconych nisz rynkowych. Większość ofert towarzystw
ubezpieczeniowych skierowana jest do środkowej części rynku. Powstające firmy w
zależności od potencjału albo starają się budować swoje nisze, albo kierują
ofertę do środka segmentu. W późniejszym czasie konkurencja znacznie się
zaostrzy, wystąpi wyraźny podział rynku oraz nastąpi wprowadzenie coraz to
nowych ubezpieczeń. Działalność ubezpieczycieli spełnia oczekiwania odbiorców i
wyszła naprzeciw ich potrzebom. Dynamiczny przyrost zbieranych składek brutto
świadczy o dużej zapobiegliwości i rozwoju świadomości ubezpieczeniowej
polskiego społeczeństwa. Można stwierdzić, że ta forma oszczędności osób
prywatnych jest funkcją dochodu, a nie stopy procentowej i osiąganego zysku
przez ubezpieczyciela, chociaż jest to bardzo ważny element z punktu widzenia
budowy prywatnej emerytury. W ostatnich latach nastąpił realny wzrost
wynagrodzeń i spadek stopy bezrobocia, co bezpośrednio wpłynęło na poprawę
sytuacji ekonomicznej ludności Polski. Osoby prywatne dysponują coraz większymi
środkami, które mogą przeznaczyć na ubezpieczenie życia. Możliwość uczestnictwa
w rynku kapitałowym za pośrednictwem zbiorowych inwestorów jakimi są towarzystwa
ubezpieczeniowe i fundusze powiernicze, cieszy się coraz większą popularnością
wśród klientów indywidualnych. Na polskim rynku kapitałowym w ujęciu lokalnym
jest stosunkowo niewiele przedstawicielstw instytucji pośredniczących w handlu
papierami wartościowymi. Ponadto gra giełdowa wymaga od uczestników fachowego
przygotowania oraz obserwacji bieżącej na rynku. Obserwowana konsolidacja usług
finansowych jest wynikiem konkurencyjności na rynku kapitałowym. Jednocześnie
daje ona klientom możliwość dywersyfikacji form oszczędzania i jest korzystna
między innymi ze względu na obniżenie kosztów oferowanych produktów. Tak więc
szeroka gama produktów ubezpieczeniowych, konkurencyjność oraz konsolidacja
usług rynku kapitałowego stanowi jak najbardziej pozytywne postrzegane przez
klienta zjawisko i znacząco przyczynia się do wzrostu zainteresowania taką
ofertą ze strony obecnych i potencjalnych klientów towarzystw ubezpieczeń na
życie.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|