
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Komunikacja w organizacji przedsiębiorstwa -
przypadek firmy
Komunikacja jest procesem przekazywania informacji od jednej osoby do drugiej.
Skuteczna komunikacja jest procesem wysyłania
wiadomości w taki sposób, by treść wiadomości odebranej była możliwie jak
najbardziej zbliżona do treści wiadomości zamierzonej. Komunikowanie się jest
wszechobecną, ważną czynnością pracy menedżera.
Proces komunikowania się składa się z kodowania
treści przez nadawcę przekazywania jej jednemu lub kilku odbiorcom, którzy
otrzymują wiadomości i rozszyfrowują jej treść. W procesie dwustronnego
komunikowania się czynności te powtarzają się, przy czym role nadawcy i odbiorcy
ulegają odwróceniu. Cały proces w dowolnym swym odcinku może zostać zakłócony
przez różne czynniki, które utrudniają wymianę informacji między nadawcą i
odbiorcą, każdy z tych czynników to bariera w komunikowaniu się. Bariery takie
są bardzo rozpowszechnione w życiu codziennym, a ich różnorodność jest
nieograniczona. Niektóre są problemami oczywistymi i mają oczywiste rozwiązania,
inne aby je rozwikłać mogą wymagać ze strony wszystkich zainteresowanych dużego
taktu, samoświadomości i dojrzałości. Komunikacja jest podstawowym warunkiem
egzystencji każdej organizacji. Wynika to z faktu, że ludzie - jako istoty
społeczne - komunikują się ze sobą nie tylko w celu zaspokojenia swoich
indywidualnych potrzeb, ale również w celu utrzymania i rozwijania tworzonych
przez siebie organizacji.
Konkurencyjność przedsiębiorstw w coraz
większym stopniu uzależniona jest od informacji uzyskiwanej w procesie
komunikacji, którą na poziomie przedsiębiorstwa można rozpatrywać jako
komunikację zewnętrzną (przebiegającą między organizacją a jej otoczeniem
zewnętrznym) i wewnętrzną (odnoszącą się do interakcji między członkami
organizacji). Te dwa rodzaje komunikacji umożliwiają przepływ informacji między
podmiotami zewnętrznymi i wewnętrznymi zarządzania kadrami. Menedżerowie na
całym świecie są zgodni co do tego, że większą część swego czasu pracy spędzają
na komunikowaniu się. Menedżerowie muszą się komunikować z innymi, aby przekazać
im swoją wizję i cele stawiane przed organizacją. Również dla innych pracowników
komunikowanie się z menedżerami jest bardzo ważne, gdyż pozwala im na lepsze
zrozumienie tego, co się dzieje w otoczeniu, oraz tego, w jaki sposób wraz z
całą organizacją mogą oni zwiększyć skuteczność działania. Typowy dzień pracy
menedżera obejmuje pracę przy biurku, udział w zaplanowanych spotkaniach,
rozmowy telefoniczne, lekturę korespondencji, udział w spotkaniach nie
planowanych, a także poruszanie się po terenie firmy. Większość tych działań
oznacza komunikowanie się. Faktycznie, menedżerowie zazwyczaj spędzają ponad
połowę swego czasu na różnych formach komunikowania się. Komunikowanie się
zawsze dotyczy dwóch lub większej liczby osób, w związku z czym do głosu
dochodzą różne procesy behawioralne, jak motywowanie, przywództwo i dynamika
grupowa.
Skuteczne komunikowanie się jest procesem
wysyłania informacji w taki sposób, by treść wiadomości odebranej była bliska
treści wiadomości zamierzonej. Dla lepszego zrozumienia powiązań pomiędzy
komunikowaniem się i zarządzaniem należy zastanowić się jak wiele różnych ról
musi odgrywać menedżer. Role interpersonalne obejmują kontakty z przełożonymi,
podwładnymi, osobami na równorzędnych stanowiskach i innymi osobami spoza
organizacji. Role decyzyjne wymagają, by menedżerowie komunikowali te decyzje
innym. Role informacyjne koncentrują się szczególnie na pozyskaniu i
upowszechnieniu informacji. Komunikowanie wiąże się również bezpośrednio z
podstawowymi funkcjami zarządzania: planowaniem, organizowaniem, przewodzeniem i
kontrolowaniem. Na przykład, analiza otoczenia, integrowanie różnych horyzontów
planistycznych i podejmowanie decyzji wymagają komunikowania się. Również
delegowanie zadań i uprawnień, koordynacja oraz zmiana organizacyjna wymagają
komunikowania się. Opracowanie systemu nagradzania i kontakty z podwładnymi w
ramach funkcji przewodzenia także byłyby niemożliwe bez jakiejś formy
komunikacji. Jest ona wreszcie zasadniczym warunkiem ustalania norm, obserwacji
osiągnięć i podejmowania działań korygujących w ramach czynności kontrolnych.
Jest więc oczywiste, że komunikacja jest wszechobecną częścią wszystkich
czynności kierowniczych. Tak więc komunikacja jest procesem przekazywania
informacji od jednej osoby do drugiej. Skuteczna komunikacja jest procesem
wysyłania wiadomości w taki sposób, by treść wiadomości odebranej była możliwie
jak najbardziej zbliżona do treści wiadomości zamierzonej. Komunikowanie się
jest wszechobecną, ważną częścią pracy menedżera. Proces komunikowania się
składa się z kodowania treści przez nadawcę i przekazywania jej jednemu lub
kilku odbiorcom, którzy otrzymują wiadomość i rozszyfrowują jej treść. W
procesie dwustronnego komunikowania się czynności te powtarzają się, przy czym
role nadawcy i odbiorcy ulegają odwróceniu. Cały proces w dowolnym swym odcinku
może zostać zakłócony przez różne czynniki.
Komunikacja interpersonalna koncentruje się na
komunikacji w niewielkim gronie osób. Obie ważne formy komunikacji
interpersonalnej - ustna i pisemna - wykazują charakterystyczne zalety i wady,
toteż menedżer powinien starannie rozważyć jedne i drugie, wybierając stosowny
środek komunikacji. Istnieje duża rozmaitość form komunikowania się w
organizacji. W układzie pionowym komunikacja może się odbywać pomiędzy
przełożonymi i podwładnymi, zarówno w górę jak i w dół, chociaż na ogół bardziej
wskazana jest komunikacja obustronna. Komunikacja w poziomie obejmuje osoby na
równorzędnych stanowiskach. Członkowie grupy powiązani są ze sobą według
powtarzalnego wzorca zwanego siecią komunikacyjną. Dwoma behawioralnymi
elementami komunikacji są percepcja i komunikacja pozawerbalna. Percepcja składa
się z procesów wykorzystywanych przez jednostkę do odbierania i interpretowania
informacji dopływających z otoczenia. Ważnymi elementami procesu percepcji są
percepcja selektywna oraz organizacja percepcji. Komunikacja pozawerbalna
obejmuje wyraz twarzy, ruchy ciała, kontakt fizyczny, gesty, intonację.
Kierowanie procesem komunikowania się wymaga rozpoznania barier dla skutecznej
komunikacji i zrozumienia, w jaki sposób możliwe jest ich przezwyciężenie.
Zarówno nadawca, jak i odbiorca mogą poznać i opanować skuteczne techniki
poprawy komunikacji. Organizacje wykorzystują w kierowaniu komunikacją zarówno
podejście menedżerskie, jak i operacyjne. W nadchodzących latach rozwój
komunikacji kierowniczej i organizacyjnej dokonywać się będzie pod przemożnym
wpływem komunikacji elektronicznej w postaci sieci komputerowych, systemów
przetwarzania tekstów, telefonów komórkowych, telefaksów itp.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|