
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Marketing jako element strategii
rozwoju firmy na przykładzie przedsiębiorstwa
Sukces firmy zależy nie tylko od jej wielkości,
ale od tego czy jest ona ekspansywna. Firma powinna do czegoś dążyć, powinna
chcieć coś osiągnąć w swojej dziedzinie. Małe ale mobilne firmy często odnoszą
sukces i wtedy stają się wielkie. Firma, wkraczająca w przyszłość i taka która
chce się rozwijać, musi wiedzieć, czym chce być, jakie cele i w jaki sposób ma
je osiągnąć, jakie ma szansę powodzenia, z jakimi zagrożeniami musi się liczyć w
osiągnięciu pozycji. Menedżerowie muszą opracować koncepcję całościowego rozwoju
firmy i jego przyszłej pozycji na rynku i otoczenia. Tak opracowana koncepcja
uwzględniająca własne wyobrażenia o przyszłości i uwarunkowania sytuacyjne oraz
potrzeby i możliwości nazywa się strategią.
Strategia to określona koncepcja systemowego
działania (plan działań), polegająca na formułowaniu zbioru długookresowych
celów przedsiębiorstwa i ich modyfikacji w zależności od zmian zachodzących w
jego otoczeniu, określeniu zasobów i środków niezbędnych do realizacji tych
celów oraz sposobów postępowania zapewniających optymalne ich rozmieszczenie i
wykorzystanie w celu elastycznego reagowania na wyzwania rynku i zapewnienie
przedsiębiorstwu korzystnych warunków egzystencji i rozwoju. Menedżer przed
zbudowaniem dobrej i skutecznej strategii firmy, powinien dokonać dwóch analiz:
strategiczną diagnozę otoczenia firmy i
strategiczną diagnozę organizacji. Strategiczną
analizę otoczenia firma powinna dokonywać co najmniej na trzech poziomach:
środowiska, branży i grupy strategicznej. Analizę środowiska firmy należy
rozpocząć od identyfikacji otoczenia dalszego i bliższego.
Otoczenie dalsze to takie zmiany, które
wpływają na działanie firmy, ale na które firma nie ma wpływu np. zmiany
polityczne, regulacje prawne.
Otoczenie bliższe to z kolei zmiany, które mają
wpływ na firmę, na które firma może mieć również wpływ, tzn. może je zmieniać i
kształtować np.: odbiorcy, konkurenci, dostawcy lub lokalna społeczność. W
otoczeniu tym toczy się walka konkurencyjna. Ostatnim etapem przy analizie
środowiska jest analiza szans i zagrożeń, czyli ocena trendów i możliwych
zdarzeń w wyróżnionych segmentach w kategoriach szans i zagrożeń, jakie
potencjalnie tworzą. Efektem
analizy szans i zagrożeń jest zbudowanie
diagnozy i prognozy relacji między firmą a jej środowiskiem, taki sposób, aby
uniknąć zagrożeń i skorzystać z szans. Kolejnym krokiem w analizie strategicznej
jest analiza konkurencji w branży. Najbardziej standardowym modelem tej analizy
jest tzw.
model pięciu sił Portera. Te pięć podstawowych
sił to: bariery wejścia, dostawcy, odbiorcy, substytuty, rywalizacja między
konkurentami. Intensywność rywalizacji w ramach branży kształtują następujące
zmienne: tempo wzrostu branży, stopień zróżnicowania produktów (możliwość
zbudowania marki), koszty stałe, liczba i zróżnicowanie konkurentów. Z punktu
widzenia firmy nowo wchodzącej do branży, jak i konkurentów budujących swoją
strategię znacznie bardziej istotnym otoczeniem może być konkretna grupa
strategiczna niż cała branża. Grupą strategiczną jest zbiór firm stosujących
podobne strategie działania.
Analiza grup strategicznych, to określenie tych
zmiennych, które mają decydujący wpływ na powstawanie barier mobilności, a także
określenie grup dominujących, ważnych i marginalnych w sektorze. Analizę grupy
strategicznej dokonuje się również dla sprecyzowania możliwości przesunięć
strategicznych firmy w ramach sektora. Firma może wzmocnić pozycję własnej grupy
strategicznej, przesunąć się do lepszej grupy strategicznej lub opuszczenie
grupy strategicznej i stworzenie nowej grupy. Uzupełnieniem strategicznej
diagnozy otoczenia firmy powinna być strategiczna diagnoza organizacji. Celem
strategicznej diagnozy organizacji jest zrozumienie jej potencjału
konkurencyjnego teraz i w przyszłości. Tworzywem dla tego potencjału są zasoby i
umiejętności, które w porównaniu z konkurencją będą stanowiły o siłach i
słabościach firmy na rynku. Analizę organizacji dla małej firmy można dokona za
pomocą analizy SWOT. Jest to model prosty i daje dobry obraz sytuacji
organizacji.
Analiza SWOT polega na określeniu słabych i
silnych stron firmy tzw. otoczenie wewnętrzne oraz zewnętrznych szans i
zagrożeń. Silnymi stronami firmy są przede wszystkim jej unikalne zasoby,
umiejętności lub inne aspekty odróżniające ją w pozytywny sposób od konkurentów.
Silna strona firmy to specyficzna przewaga, na której można budować strategię,
np. lokalizacja, dostęp do tanich źródeł finansowania, patenty, własna
technologia, lojalni pracownicy. Słabymi stronami firmy są wszystkie aspekty jej
funkcjonowania, które ograniczają sprawność firmy lub blokują jej rozwój, np.
zadłużenie, przestarzała technologia, słaby marketing. Po przeprowadzaniu
strategicznej analizy otoczenia firmy i organizacji firmy, można pomyśleć o
zbudowaniu skutecznej strategii rozwojowej firmy. Istotą skutecznej strategii
firmy jest, po pierwsze – wyraźne określenie tożsamości firmy, a po drugie –
firma powinna w otoczeniu odróżniać się od konkurencji. Strategia firmy składa
się z pięciu zasadniczych elementów: misja firmy, domena firmy, przewaga
strategiczna, cele strategiczne oraz funkcjonalne prognozy działania.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|