
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Zarządzanie w małych i średnich
przedsiębiorstwach
Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga znajomości
zasad marketingu. Sprawność kierowania na różnych poziomach organizacji firmy
jest uzależniona między innymi od stopnia rozumienia reguł filozofii
marketingowej. Marketing jest dzisiaj istotnym składnikiem filozofii świata
biznesu. Marketing jest nie tylko dziedziną poznawczą, lecz także sumą pewnej
praktycznej wiedzy i umiejętności. Potrzeba znajomości marketingu wynika przede
wszystkim z wysokiej użyteczności tej wiedzy w praktyce gospodarczej. Silna
konkurencja na wolnym rynku wymusza wzmacnianie i precyzowanie wszelkich działań
marketingowych. Zmiany jakie obecnie się dokonują, pozwalają twierdzić, że
przyszłość przedsiębiorstwa zależy m.in. od trafnie sformułowanej strategii
marketingowej. Każde przedsiębiorstwo działające na rynku w warunkach
konkurencji powinno dążyć do stworzenia przewagi nad konkurentami w określonej
sferze swego działania, aby mieć szansę rozwoju. Wśród wielu czynników
decydujących o sukcesie firmy niemal zawsze wymienia się odpowiednią strategię
marketingową.
Zarządzanie strategiczne jest procesem wyboru
właściwej strategii marketingowej, czyli sformułowanej, ocenionej i
zweryfikowanej za pomocą różnych metod, analiz i narzędzi. W pracy przedstawiono
kilka metod analiz strategicznych przedsiębiorstwa wykorzystywanych w
podejmowaniu decyzji strategicznych. Są to m. in.:
model „pięciu sił” M. E. Portera,
metody portfelowe oraz
analiza SWOT. W zachowaniu się człowieka, w
angażowaniu się w pracę i obowiązki zawodowe ważną rolę spełnia zawsze
motywacja, rozumiana jako proces rządzący wyborem, którego dokonuje jednostka,
kierując się dążeniem do osiągnięcia celów, będących wynikiem cenionych przez
nią wartości, tj. tego wszystkiego, co jest godne jej pożądania; ma rzeczywistą
lub wyobrażalną zdolność do zaspokajania potrzeb. Toteż w każdym procesie
kierowania zespołami ludzkimi, trzeba tę motywację właściwie rozbudzać i
kształtować. Takie kierowanie motywacją wymaga systemowego podejścia do jej
treści i czynników (motywatorów), a także tworzenia w przedsiębiorstwie sytuacji
motywacyjnych. Dlatego też każda organizacja tworzy własny
system motywacyjny, czyli system oddziaływań na
swoich uczestników, którego celem jest zachęcanie ich do podejmowania zachowań
korzystnych oraz unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości.
Brak takiego systemu może powodować ograniczenie aktywności zawodowej niektórych
pracowników jedynie do terminowego pobierania wynagrodzenia.
Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem nie
jest wynikiem stosowania metody prób i błędów, lecz opiera się w nowocześnie
funkcjonujących firmach na racjonalnych instrumentach zarządzania. zalicza się
do nich metody zarządzania, które stanowią wypróbowane, logiczne zbiory zasad i
etapów stosowanych w procesach kierowania zespołami ludzkimi. Zastosowanie w
praktyce funkcjonowania przedsiębiorstwa określonej metody zarządzania nie może
być przypadkowe. Przed podjęciem decyzji wdrożeniowej kierownictwo organizacji
gospodarczej powinno: przeprowadzić diagnozę przedsiębiorstwa w układzie:
czynniki wpływające na sukces firmy – wyniki gospodarowania, przeanalizować, czy
kadra kierownicza stanowi newralgiczny element rozwoju firmy, określić
długofalowy program doskonalenia
systemy zarządzania przedsiębiorstwem, dokonać
wyboru wiązki metod zarządzania adekwatnych do specyfiki firmy. Po
przeanalizowaniu wymienionych zadań należy dokonać wyboru podstawowej metody
zarządzania oraz metod wspierających. Podstawowa metoda powinna mieć charakter
totalny, tzn. obowiązujący wszystkie podmioty organizacyjne. Jednocześnie na
poszczególnych poziomach zarządzania można zagwarantować tzw. wolną przestrzeń
zarządzania, w której ramach jest możliwe stosowanie innych cząstkowych metod
zarządzania. Zarządzanie strategiczne jest to całość złożona z refleksji,
decyzji i działań mających na celu określenie celów ogólnych, następnie zadań,
dokonanie wyboru środków, realizacji celów, a w konsekwencji podjęcie i
wykonanie określonej działalności, kontrolowanie osiągnięć związanych z jej
wykonaniem i realizacja celów. Zarządzanie strategiczne to kierowanie rozwojem
organizacji w długim okresie, nastawione na wykorzystanie szans i uniknięcie
zagrożeń pojawiających się w otoczeniu.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|