
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Znaczenie reklamy w budowaniu
wizerunku marki
Współczesne przedsiębiorstwa działające w coraz bardziej niestabilnym otoczeniu,
w procesie konkurowania ze sobą wykorzystują zróżnicowane instrumenty
marketingowe oddziaływania na rynek. Popularny w teorii marketingu, tzw.
marketing mix tworzy pięć elementów składowych: produkt, cena, promocja,
dystrybucji oraz personel. Elementem służącym do komunikowania się
przedsiębiorstwa z rynkiem jest promocja. Reklama to najstarszy instrument
promocji – angielscy historycy utrzymują, iż pierwsza reklama z prawdziwego
zdarzenia zachęcała do kupna herbaty i została zamieszczona na łamach
londyńskiego pisma „Mercurius Politicus” już w 1658 roku. Obecnie
polski rynek reklamy kryje w sobie jeszcze
bardzo wiele możliwości. Polscy obywatele przywiązują coraz większą uwagę do
reklamy. Z kolei politycy uważają ją za narzędzie doraźnych manipulacji
nastrojami wyborców. Chętnie demonstrują swą skuteczność, forsując kolejne
ograniczenia jej wolności. Nie sposób jednak zaprzeczyć, że dobra reklama
przyspiesza rozwój gospodarczy i jest potężnym narzędziem zdobywania przewagi
konkurencyjnej. Istotnym elementem i z reguły często zaniedbywanym przez małe i
średnie przedsiębiorstwa jest promocja. Promocja jest jednym z czterech
elementów marketingu mix. Wiedza i
praktyka posługiwania się promocją stanowią wysoce cenione wartości zawodowe
pracowników specjalizujących się w tej atrakcyjnej działalności. Aby osiągnąć
właściwe efekty działań promocyjnych należy przestrzegać obowiązujące zasady i
uwzględniać różne uwarunkowania.
Skuteczność działań promocyjnych a w
szczególności reklama w dużej mierze zależy od oryginalności pomysłów, intuicji
twórców, polotu i inwencji twórczej, ale mimo to przestrzeganie pewnych ogólnych
reguł jest bardzo potrzebne. Promocja jest potrzebna nie tylko przedsiębiorstwu,
ale i konsumentom. Przedsiębiorstwo, aby istnieć na rynku, musi stale informować
nabywców o tym, co i dla kogo wytwarza i sprzedaje oraz jakie osobiste korzyści
zapewnia to nabywcom. Konsumentom natomiast ułatwia ona dokonanie wyboru towarów
i usług najbardziej właściwych do zaspokajania odczuwanych czy pobudzanych przez
promocje potrzeb.
Dobra marka o utrwalonym, silnym wizerunku
stała się jednym z bardzo istotnych atutów firmy. W latach czterdziestych i
pięćdziesiątych markowe towary uważano za symbol dostatniego życia. W latach
sześćdziesiątych i siedemdziesiątych były one odzwierciedleniem optymistycznych
nastrojów okresu rozkwitu gospodarczego. Ostra konkurencja lat osiemdziesiątych
sprawiła, że nabywcy starali się kupować markowe produkty za możliwie najniższą
cenę. W latach dziewięćdziesiątych ludzie coraz częściej skupiali się na sobie i
szukali towarów, które podkreślały ich indywidualizm. O ile więc wcześniej dobra
marka odwoływała się głównie do snobizmu i ambicji, o tyle obecnie daje często
po prostu poczucie bezpieczeństwa. Ciekawe, choć zapewne kontrowersyjne, są
prognozy na rok 2020, których autorzy przewidują, że w niedalekiej przyszłości
struktury społeczne będą opierać się głównie na dwóch warstwach społecznych:
ludzi bardzo biednych i bardzo bogatych. Pierwsi będą poszukiwać rzeczy tanich,
ale będą wybierać produkty o najwyższej dostępnej dla ich kieszeni jakości, będą
poszukiwali marek solidnych, ale powszechnych i tanich. Druga warstwa zamknie
się najprawdopodobniej w swoim bogactwie na tyle, że marka nie będzie już im
niezbędna do podkreślania indywidualizmu. Jedynym wyznacznikiem indywidualizmu
stanie się luksus i bardzo drogie towary, a marka w dzisiejszym rozumieniu –
jako nośnik image'u – może okazać się zbędna.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|