
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Najważniejsze narzędzia
zarządzania współczesnego menedżera - anatomia biznesu
Menedżer oznacza dyrektora, administratora, zarządzającego, zarządcę,
przełożonego. Menedżer jest kierownikiem danego zespołu ludzkiego, jego rola
sprowadza się do osiągnięcia przez zespół określonych celów. Cele te są
postawione zespołowi lub też bierze on udział w ich realizacji. Na średnim
szczeblu zarządzania mamy do czynienia z menedżerami zajmującymi stanowiska
zastępców dyrektorów lub też kierowników dużych działów, głównych inżynierów,
głównych ekonomistów, głównych księgowych. Podlegają oni menedżerom najwyższego
szczebla zarządzania oraz kierują pracą zarówno menedżerów najniższego szczebla,
jak też pracowników, tych zwłaszcza, którzy są zatrudnieni na tzw. samodzielnych
stanowiskach. Najliczniejszą grupę w organizacji stanowią menedżerowie
pierwszego, czyli najniższego szczebla. Często są to pracownicy nadzoru lub też
kierujący ściśle określonym zespołem. Stanowiska, jakie można zaliczyć do tej
kategorii zarządzania, są to np.: kierownik działu transportu, kierownik działu
reklamacji, kierownik sekcji rozliczeń materiałów, kierownik magazynu. Na ogół
kierują oni wyłącznie pracą szeregowych pracowników organizacji. W organizacji
menedżerowie realizują tzw.
funkcje zarządzania. Tak więc
najważniejsze narzędzia zarządzania współczesnego
menedżera, to:
planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrola.
Podczas planowania menedżer odpowiedzialny jest za wyznaczenie celu globalnego i
wiązki celów szczegółowych, które przyczyniają się do jego realizacji.
Menedżerowie szczebla centralnego ustalają cele globalne, jak też
cele strategiczne, których realizacja dotyczyć
będzie przedziału czasu od roku do pięciu lat. Tylko niekiedy wyznaczane są cele
o jeszcze dłuższym horyzoncie czasu.
Menedżerowie średniego szczebla przeważnie
zajmują się planowaniem taktycznym, zwanym też planowaniem średniookresowym. Na
ogół jest to okres od miesiąca do roku. Menedżerowie pierwszego szczebla
kierowniczego ustalają plany, ale krótkoterminowe, dotyczące danego dnia lub też
dekady. W etapie organizowania menedżerowie określają, kto i co powinien robić,
żeby organizacja mogła osiągnąć swoje cele. Ustalają też hierarchię celów i
zadań. W ramach tej funkcji określają dobór, rozmieszczenie i wyszkolenie
personelu do wykonania określonych zadań w organizacji.
Funkcja kierowania w literaturze przedmiotu
bywa też określana jako: prowadzenie, przewodzenie, motywowanie, inicjowanie.
Polega ona na tym, że menedżerowie powodują takie działania, by członkowie
organizacji postępowali w sposób, który przyczyni się do osiągnięcia ustalonych
celów. Menedżerowie realizujący tę funkcję pracują bezpośrednio z członkami
organizacji i muszą dostarczać motywacji, która wśród podwładnych wyzwala
skuteczność i energię. Podczas kontrolowania menedżerowie muszą spowodować, żeby
działania personelu rzeczywiście prowadziły do osiągnięcia ustalonych celów.
Funkcję tą można podzielić na następujące subfunkcje: określenie mierników oceny
wykonania zadań, bieżący pomiar mierników oceny i porównywanie ich z miernikami
założonymi, podejmowanie działań korygujących w sytuacji, kiedy występują
odstępstwa.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|