
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Strategia promocji produktów
przedsiębiorstwa na przykładzie przedsiębiorstwa
Cechą gospodarki rynkowej jest ciągła rywalizacja o nabywców. Uwagę ich starają
się przyciągnąć towary i usługi, lecz także działania promocyjne i
rozpowszechniane przez przedsiębiorstwa informacje mające na celu powiadamianie
nabywców o produktach, cenach i miejscach sprzedaży oraz budzenie w nich
skłonności do dokonywania zakupów. Tradycyjnie już uważa się że proces
marketingowy ma cztery elementy (cztery „P” w języku angielskim): produkt (product),
cenę (price), miejsce (place), czyli dystrybucję, i promocję (promotion). Często
zapominamy, że wszystko zaczyna się w fazie produkcji, a kończy w fazie obsługi,
które razem tworzą pełną ofertę. Początkiem marketingowego procesu pozyskiwania
nabywców jest badanie ich potrzeb, wytwarzanie produktów, które służą do ich
zaspakajania, a następnie doprowadzenie produktów w najbardziej dogodnym czasie
i miejscach do nabywców. Końcowym etapem tego procesu jest promocja obejmująca
reklamę, środki aktywizacji sprzedaży, sprzedaż osobistą i zabieganie o
pozytywną opinię środowiska zewnętrznego dla działalności przedsiębiorstwa.
Promocja jest częścią zespołu marketingowych instrumentów oddziaływania na
rynek, czyli tego, co określane jest jako
marketing-mix i jest ściśle powiązana z każdym
elementem tego układu. Promocją nazywamy prowadzenie wszelkich działań, zarówno
informacyjnych jak i propagandowych, mających na celu zwiększenie stopnia
znajomości produktu, marki i firmy przez potencjalnych kontrahentów.
Działania promocyjne mają w efekcie przyczyniać
się do zwiększania popytu na towary bądź usługi oferowane przez daną firmę.
Promocję można również określić jako pozacenową formę konkurencji. Firmy o
orientacji marketingowej wykorzystują promocję w celu osiągnięcia wcześniej
zaplanowanych celów. Synonimem słowa promocja jest określenie „oddziaływanie na
rynek” lub „wpływanie na nabywców”. Użycie powyższych zwrotów podkreśla fakt
wpływania zarówno na nabywców indywidualnych, czyli takich, którzy dokonują
zakupu towarów i usług w celu zaspokojenia własnych potrzeb, dla własnej
konsumpcji oraz tzw. nabywców instytucjonalnych, którzy dokonują zakupów dla
innych przedsiębiorstw i instytucji. Zasięg i rola promocji jest więc bardzo
duża. Zadaniem promocji jest wzmacnianie oddziaływania każdego elementu
marketingu-mix, a nie jego zastępowanie. Właściwe powiązanie promocji z całym
układem
instrumentów marketingu polega na tym, że
odzwierciedla ona walory promocyjne produktu, jego opakowania, ceny, wyglądu
zewnętrznego umożliwiającego wyróżniającą się prezentację produktów w hurtowych
i detalicznych kanałach dystrybucji. Promocja jest również rodzajem
komunikowania się firmy z konsumentem i otoczeniem, w wyniku którego następuje
przepływ informacji w dwóch kierunkach. Celem komunikacji jest nie tylko
informowanie, ale też przekonanie o atrakcyjności i korzyściach , płynących z
nabycia, a następnie używania produktów. Klient nie winien spotkać się z
oferowanym produktem w sposób niezamierzony czy przypadkowy. Promocja polega na
wykorzystaniu odpowiednio dobranych i opracowanych informacji, narzędzi i metod
w celu prezentacji produktów potencjalnym nabywcom i maksymalizacji sprzedaży.
Promocja jest poza cenowym narzędziem konkurencji. Wg Kotlera
polityka promocji, zwana także polityką
komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, obejmuje zestaw środków, za pomocą
których firma przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt lub firmę,
kształtuje potrzeby nabywców oraz pobudza i ukierunkowuje popyt. Działania
promocyjne powinny zwracać uwagę adresata promocji, wywoływać zainteresowanie
oparte na uświadomieniu sobie korzyści, jakie stwarza produkt oraz wywoływać u
konsumenta chęć posiadania i skłaniać do działania, czyli dokonywania zakupu.
Promocja powinna wykazywać czego i dlaczego nabywca najbardziej potrzebuje oraz
przekonywać, że tym potrzebom i wymaganiom odpowiada w najwyższym stopniu
produkt będący przedmiotem promocji. Nabywca nie kupuje wyrobu materialnego,
lecz wyobrażenie i przekonanie o pożytkach i satysfakcji, jakie zapewnia jego
posiadanie.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|