
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Rozwój usług elektronicznych w
sektorze bankowym w Polsce w ostatnich latach
Czasy, kiedy można było dokonywać operacji bankowych tylko przy tradycyjnym
okienku kasowym już dawno minęły. Banki zdały sobie sprawę z tego, że tradycyjna
forma komunikacji z klientami nie zaspokaja ich potrzeb oraz jest dla nich
niewygodna. Klienci zazwyczaj musieli poświęcić czas na dotarcie do oddziału
banku, potem stać w kolejce, sam bank również ponosił większe koszty obsługi.
Powoli rozwinięto jednak nowe metody dostępu do informacji o rachunkach i
dokonywania operacji. Pierwszym pomysłem na poprawienie wygody klienta było
użycie do tego celu telefonu - dziś w ofercie informację telefoniczną mają
właściwie wszystkie banki. Kolejnym środkiem ku zwiększaniu komfortu realizacji
operacji przez klienta stały się bankomaty, początkowo umożliwiające tylko
dokonywanie wypłat gotówki z rachunku, później również wpłat oraz dokonywanie
przelewów. Obecnie oplatają one świat coraz gęstszą siecią pozwalając na
dokonanie tego prawie w każdym miejscu na świecie, przez 24 godziny na dobę. Po
bankomatach przyszła kolej na komputery i Internet. W ofercie banków pojawił się
tzw. Home Banking, polegający na bezpośredniej komunikacji klienta z bankiem za
pośrednictwem modemu, komputera oraz specjalnego oprogramowania.
W końcu pojawiła się
bankowość internetowa, która coraz częściej
zastępuje i wypiera Home Banking. Zasadnicza różnica między nimi polega na tym,
że w pierwszym przypadku użytkownik łączy się przy pomocy specjalnego
oprogramowania (często specjalną, dzierżawioną linią) bezpośrednio z serwerem
bankowym, podczas gdy w drugim wystarcza popularna przeglądarka internetowa.
Głównym i podstawowym
celem bankowości elektronicznej jest
zapewnienie dostępu do pieniędzy zgromadzonych na rachunkach klientom – zarówno
indywidualnym jak i instytucjonalnym – w prosty i bezpieczny sposób.
Początkowo banki tworzyły witryny internetowe, na których zamieszczały
informacje na temat swoich produktów. Wiadomości te nie różniły się od tego, co
dostępne było w tradycyjnej, papierowej formie promocji. Później wprowadzono
możliwość wypełnienia wniosków o kartę kredytową, kredyt czy skorzystania z
kalkulatora on-line, udostępniały listę oddziałów i bankomatów, pozwalały na
kontakt z bankiem za pomocą poczty elektronicznej. Dodatkowo niektóre banki
oferowały mini-poradniki i słowniczki pozwalające zapoznać się z nomenklaturą
bankową oraz umożliwiające lepsze rozeznanie się w produktach bankowych.
Wszystkie te narzędzia mają na celu zbudowanie więzi i skłonienie użytkownika do
powrotu na stronę w regularnych odstępach czasu.
Aby utrzymać stałych klientów i pozyskać nowych banki zaczęły oferować pełen
dostęp do konta oraz reszty produktów w formie bankowości internetowej.
Dodatkowo niektóre banki stworzyły produkty, którymi posługiwać się można
jedynie w świecie wirtualnym (karty do dokonywania płatności w Internecie) i
które w inny sposób nie mogłyby istnieć.
Usługi zaliczane do bankowości elektronicznej przede wszystkim ułatwiają dostęp
do rachunku bankowego. W zależności od banku i oprogramowania dostęp może być
ograniczony jedynie do biernego wglądu w stan konta oraz uzyskania informacji o
pozostałych usługach banku albo umożliwiający dokonywanie operacji na koncie
takich jak przelewy, czy zakładanie lokat.
Współcześnie Internet stał się kanałem dystrybucji radykalnie zmieniającym obraz
bankowości i sposób funkcjonowania banków. Medium to w krótkim okresie czasu
stało się efektywną metodą sprzedaży usług bankowych i miejscem ostrej walki
konkurencyjnej o klienta. Bankowość internetowa jest idealnym kanałem dla
klienta masowego, gdyż zwykle nie wymaga on skomplikowanych produktów,
specjalistycznego doradztwa, czy indywidualnej obsługi. Konieczne jest jednak
dalsze rozpowszechnienie Internetu i ugruntowanie dostatecznego poziomu zaufania
klientów do usług bankowych dostępnych przez to medium.
Rozwój usług bankowych za pośrednictwem
internetu ciągle jeszcze jest dużym wyzwaniem dla banków. Czynnikami
konkurowania są tu cena, zakres oferty produktowej, funkcjonalność itp. Jak się
wydaje, dalszy rozwój internetowej usługi bankowej sprawi, że czynniki
warunkujące konkurencyjność ofert dziś, w niedalekiej przyszłości przestaną mieć
znaczenie, ponieważ oferty bankowości internetowej ulegną ujednoliceniu.
Póki co, w
polskiej bankowości internetowej ciągle jest
jednak wiele do zrobienia, szczególnie w obszarze jakości oferty produktowej
postrzeganej przez klientów indywidualnych.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|