
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Problematyka zarządzania jakością
na przykładzie przedsiębiorstwa
Problemy jakości wyrobów, usług, materiałów, pracy, maszyn, ludzi oraz dążenie
do doskonalenia ich jakości były ważnym elementem i motorem rozwoju naszej
cywilizacji, doprowadzając do wielu imponujących osiągnięć. Na przestrzeni
wieków doskonalenie jakości odbywało się metodą „prób i błędów”, w oparciu o
intuicyjne rozumienie problemów oraz obserwację potrzeb ówczesnych rynków i
potrzeb uzyskiwania dominacji militarnej lub ekonomicznej. Bardzo wcześnie zdano
sobie sprawę, że „zadowolenie klienta” może być źródłem korzyści producentów,
pośredników i handlowców, mimo że często trzeba było pokonać duże trudności.
Rewolucja przemysłowa i rozwój cywilizacji przemysłowej i informatycznej
spowodował rozwinięcie podstaw teoretycznych i wielu metod praktycznych,
umożliwiających ekonomiczne uzyskiwanie wysokiej jakości wyrobów i usług. Ten
dział wiedzy szczególnie szybko zaczął się rozwijać po II wojnie światowej, gdy
zaczęły być wyraźnie zauważalne globalne zagrożenia dalszego rozwoju naszej
cywilizacji: eksplozja demograficzna, wyczerpywanie nieodnawialnych zasobów,
coraz większa degradacja ziemi, powietrza, wody, lawinowo narastające
zanieczyszczenia, odpady, śmietniska itp. Wszystko to spowodowało uświadomienie
konieczności racjonalnego wykorzystywania zasobów, ochrony środowiska, poprawy
stanu bezpieczeństwa i zdrowia oraz eliminowanie źródeł napięć i konfliktów
społecznych i międzynarodowych.
Jednym z ważnych sposobów rozwiązywania tych problemów są działania
projakościowe, których ostatecznym celem jest zadowolenie klienta (konsumenta,
odbiorcy). Działania projakościowe determinowane są następującymi czynnikami:
1. Dążenie do poprawy sytuacji finansowej i zysków swojej firmy. Doświadczenie i
obserwacja rynku wskazywały, że lepsze wyroby sprzedawały się lepiej mimo ich
wyższej ceny. Klienci coraz częściej łatwiej akceptują podwyższoną cenę wyrobów
dających im zadowolenie niż wyrobów tańszych, lecz gorszych. Dążenie to jest
identyczne z dążeniami poszczególnych ludzi, zakodowanych w nich genetycznie w
procesie rozwoju ewolucyjnego, które można nazwać ,,zachłannością”, chęcią
posiadania coraz więcej i więcej. Obserwacja zachowań rynkowych klientów
wskazuje, że awarie i uszkodzenia utrudniające użytkowanie wyrobów powodują, że
aż dziewięciu spośród dziesięciu użytkowników nie wraca już do wyrobów danej
marki. Klient zadowolony z zakupu dzieli się tą radością z dwoma innymi, a
niezadowolony powiadamia o tym 8-16 osób;
2. Obawa i strach przed wyeliminowaniem z rynku w przypadku malejącej liczby
klientów poszukujących wyroby firmy. Czynnik ten jest mocno motywujący, podobnie
jak w przypadku pojedynczych ludzi, dla których obawa utraty pracy i zarobków
może skutecznie pokonać takie ich cechy jak lenistwo, wygodnictwo, egoizm;
3. Coraz powszechniejsze rozumienie, że w sytuacji wyczerpywania nieodnawialnych
zasobów (ropa naftowa, rudy, węgiel, minerały itp.) i stałego wzrostu ich
kosztów należy je wykorzystywać możliwie najracjonalniej, dążyć do ich
wielokrotnego wykorzystywania, chronić środowisko przed bezproduktywnym
zanieczyszczaniem go odpadami. Zrozumienie tego samoczynnie nie przekłada się na
działania projakościowe - konieczne są określone zarządzenia, dekrety, dyrektywy
lub inne akty normatywne władz krajowych i międzynarodowych wymuszających
określone postępowanie firm i ludzi.
Aby uzyskać określone efekty działań pro jakościowych, zagadnienia jakości muszą
być wkomponowane w systemy zarządzania firmami. Udział tego modułu
zarządzania jakością wśród innych (zarządzanie:
strategiczne, finansami, zasobami ludzkimi, marketingiem) staje się coraz
większy i coraz ważniejszy.
Dla wielu przedsiębiorstw zapewnienie odpowiedniej jakości wyrobów i obsługi
klienta stało się zadaniem strategicznym. Osiąga się to poprzez wprowadzenie do
przedsiębiorstw systemów
kompleksowego zarządzania jakością (Total
Quality Management), odnoszących się nie tylko do wszystkich produktów i usług,
lecz także do wszystkich pracowników, wszystkich procesów wewnątrz
przedsiębiorstwa, jak również stosunków z jego partnerami w łańcuchu dostaw.
Zintegrowany łańcuch dostaw stał się w
przedsiębiorstwach hołdującym zasadom TQM jednym z podstawowych filarów ich
jakościowych strategii, zaś synergiczne efekty partnerskiej współpracy z
dostawcami, przewoźnikami czy oferentami innych usług logistycznych stanowią
podstawę osiągania jakościowej przewagi nad konkurentami. Niezmiernie istotnym
jest również koncentracja na klientach, zaspokojenie ich znanych i nieznanych
potrzeb, oraz ich usatysfakcjonowanie. Przedsiębiorstwa zrozumiały, że nie
wystarczy wyprodukować choćby najlepszej jakości wyrób, trzeba znaleźć klienta,
który go kupi i tym samym zagwarantuje dochód. Wszystkie działania w łańcuchu
dostaw powinny być zorientowane na końcowego odbiorcę.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|