
Piszemy wzory na prace magisterskie, prace dyplomowe,
prace licencjackie,
prace inżynierskie,
prace zaliczeniowe,
referaty, opracowania, analizy, publikacje
PRZYKŁADOWY TEMAT,
Z ZAKRESU KTÓREGO MOŻEMY NAPISAĆ MATERIAŁ:
Analiza marketingowa wybranego
przedsiębiorstwa transportowego
Kondycja i perspektywy rozwojowe
małych i średnich przedsiębiorstw, jak i
innych uczestników życia gospodarczego, uzależnione są przede wszystkim od
uwarunkowań makroekonomicznych. Dlatego za podstawowy warunek długofalowego
rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw uznać należy prowadzenie przez
państwo stabilnej polityki makroekonomicznej, zapewniającej długookresową
równowagę gospodarczą, a przy tym prowadzącej do stopniowego obniżania obciążeń
podatkowych oraz stóp procentowych.
Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw
w dużej mierze zależy również od wielkości kapitału rozwojowego, który pochodzi
z samofinansowania (zasobów własnych przedsiębiorcy) oraz od dostępu do
zewnętrznych źródeł (kredyty, pożyczki, venture capital, granty, subwencje
itd.). W Polsce zdolność tego sektora, a zwłaszcza przedsiębiorstw
przemysłowych, do finansowania rozwoju, zarówno ze źródeł wewnętrznych jak i
zewnętrznych, jest nadal ograniczona. Bez zwiększenia tej zdolności szanse
konkurencji rynkowej tego sektora, tak w kraju,
jak i za granicą będą niewielkie.
Na kondycję ekonomiczną i konkurencyjność ma wpływ wiele czynników i uwarunkowań
wewnętrznych (mikroekonomicznych). Należą do nich przede wszystkim: wielkość
majątku jakim dysponuje przedsiębiorstwo, zdolność do wdrażania postępu
naukowo-technicznego, sprawność zarządzania zasobami przedsiębiorstwa, wiedza i
przedsiębiorczość kadry, jakość oferowanych produktów, ogólny poziom rentowności
produkcji, powiązania kooperacyjne itp.
Jednocześnie istnieją zewnętrzne (makroekonomiczne) uwarunkowania wpływające na
kondycję ekonomiczną przedsiębiorstw. Są to: ogólny stan i tendencje wzrostu
gospodarczego kraju, w tym stan równowagi gospodarczej, dynamika wzrostu
gospodarczego, stabilność waluty, poziom popytu i podaży na rynkach krajowych i
zagranicznych. Do uwarunkowań tych należą także regulacje systemu
finansowo-podatkowego, od których w dużej mierze zależy możliwość akumulowania
kapitału przez małe i średnie przedsiębiorstwa w celu samofinansowania bieżącej
działalności i rozwoju.
Marketing jest nie tylko dziedziną
poznawczą lecz także sumą pewnej praktycznej wiedzy i umiejętności. Potrzeba
znajomości marketingu wynika przede wszystkim z wysokiej użyteczności tej wiedzy
w praktyce gospodarczej.
Silna konkurencja na wolnym rynku wymusza wzmacnianie i precyzowanie wszelkich
działań marketingowych. Zmiany jakie obecnie się dokonują, pozwalają twierdzić,
że przyszłość przedsiębiorstwa zależy m.in. od trafnie sformułowanej
strategii marketingowej.
Każde przedsiębiorstwo działające na rynku w warunkach konkurencji powinno dążyć
do stworzenia przewagi nad konkurentami w określonej sferze swego działania, aby
mieć szansę rozwoju.
Wśród wielu czynników decydujących o sukcesie firmy niemal zawsze wymienia się
odpowiednią strategię marketingową.
Zarządzanie strategiczne jest procesem wyboru
właściwej strategii marketingowej, czyli sformułowanej, ocenionej i
zweryfikowanej za pomocą różnych metod, analiz i narzędzi.
... to tylko krótki opis tematu
Jeżeli
zainteresował Państwa ten lub inny temat - możemy przygotować
indywidualną propozycję planu
(konspektu) wyłącznie dla Państwa
Dla Państwa wygody jesteśmy dostępni 7 dni w tygodniu.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z nami w
sposób najbardziej dla Państwa odpowiedni.
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z
PROPOZYCJĄ INNYCH TEMATÓW KLIKNIJ PONIŻEJ

STRONA GŁÓWNA
PRZYKŁADOWE TEMATY
FORMULARZ KONTAKTOWY
https://www.mkpublikacje.pl
mk@mkpublikacje.pl
Tel.: +48 664 600 900
|